Śmiech - sposób na odporność

Moje sposoby na odporność, których staram się przestrzegać, gdyż nie mam ani ochoty, ani czasu na chorowanie.

Po pierwsze, odpowiednie odżywianie, które wspomaga zdrowe komórki, wzmacnia mięśnie i układ kostny i dostarcza organizmowi substancji potrzebnych do walki z zarazkami.

Codzienne picie szklanki nisko tłuszczowego jogurtu! To mi bardzo pomaga. Zjadanie 2-3 ząbków czosnku każdego dnia. Jeszcze w czasach przedbiblijnych używano go do zapobiegania chorobom.

Czytaj też: Umierać ze śmiechu, czyli żyć zdrowiej

Cynk dla zdrowia

Dieta bogata w cynk, który jest niezbędny dla systemu odpornościowego. Cynk pomaga w produkcji przeciwciał. Dieta bogata w witaminę C jest niezwykle istotna w procesach komórkowych i odporności organizmu. Ale dieta powinna być też bogata w inne witaminy, np. w witaminę A, witaminy z grupy B, kwas foliowy, żelazo, a także w witaminę E. Odpowiedni poziom witamin osiągniemy poprzez jedzenie pełnowartościowych pokarmów. To bardzo ważne.

Odpowiedni styl życia. Ja zaliczam do tego np. niepalenie papierosów, niepicie alkoholu, zmniejszenie spożycia kofeiny, wystarczającą ilość snu, tak aby organizm zdążył się zregenerować i nabrać siły do funkcjonowania, jak i zdolności do jasnego myślenia. Unikanie sytuacji stresowych. Żyjmy tak, aby stres nie wymknął się spod kontroli, bez niepokoju, paniki i depresji. Nauczmy się relaksować. Myślmy o przyjemnych wydarzeniach, o pozytywnych uczuciach. Ćwiczmy yogę lub t’ai chi, takie ćwiczenia medytacyjne wpływają bardzo pozytywnie na nasz organizm.

Śmiech to zdrowie

Śmiejmy się ;-) Nie bez powodu przyjęło się powiedzenie „Śmiech to zdrowie” .Ludzie chowający w sobie gniew i wrogość są bardziej podatni na wszelkiego typu choroby. Śmiech powoduje wydzielanie hormonu o działaniu podobnym do narkotyku, zabijającym ból, poprawiającym samopoczucie i zmniejszającym wszelkie depresje.

Róbmy sobie przerwy w pracy. Jesteśmy szczęśliwsi, bardziej produktywni i zarazem zdrowsi, jeśli robimy sobie regularne przerwy w pracy niezależnie od rodzaju wykonywanego zajęcia. Odświeża to nam umysł i ciało, zasilając system immunologiczny zawsze, kiedy towarzyszy nam zadowolenie.

Dbajmy o przyjaźnie. Ludzie którzy znajdują oparcie w rodzinach, życiu małżeńskim, u przyjaciół, w pracy, żyją życiem zewnętrznym. Z kolei ci, którzy się izolują, ulegają cięższym zaziębieniom, oraz zdarza się im to częściej, za przyczynę tego obwiniana jest depresja, która zmniejsza w organizmie ilość zwalczającej choroby immunoglobiny. Zatem żyjmy zdrowo, dbajmy o siebie, a nie będziemy chorowali :) 

Domowe sposoby na odporność - więcej porad naszych użytkowników na stronie konkursu Twój sposób na odporność

Artykuł zakwalifikowany do konkursu: "Twój sposób na odporność"

Czytaj też: Czosnek, miód i świeże powietrze dają odporność

Czytaj: Hartowanie ciała. Sposób na odporność zimą

Czytaj też: Co jeść, żeby nie chorować? 10 produktów żywnościowych, które podnoszą odporność

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA