Święta pełne energii! Jak je spędzić aktywnie i zdrowo?

Starszy niż rok
Koszyczek ze święconką wypełniony po brzegi zwiastuje początek wielkanocnego obżarstwa. Każdy świąteczny dzień zaczyna się od obfitego śniadania, po którym na stół wkracza deser, później obiad... . Jednak, by nie wystawiać na ciężką próbę żołądka, warto pomyśleć o aktywności.

Apetyt na wszystko, czy aby na pewno?

Rodzinne spotkania przy suto zastawionym stole sprzyjają łakomstwu. Gdy zaspokoimy pierwszy głód, zaczynamy dojadać. Na co dzień czulibyśmy się pełni, ale świąteczna atmosfera sprawia, że sięgamy po kolejne dania. Jeśli sami nie możemy się powstrzymać, pomóżmy sobie szklanką gazowanej wody, która „oszuka” organizm i zredukuje apetyt. Nie trzeba też jeść z ogromnych talerzy - przy dużej różnorodności jedzenia, mniejsze naczynia ograniczą ilość nakładanych porcji, za to pozwolą skosztować więcej potraw.

Skąd zaczerpnąć energię do aktywności?

Od dziecka słyszeliśmy, że trzeba jeść, aby mieć siłę. Nie ma to przełożenia na świąteczne biesiady. Pochłanianie sporej ilości węglowodanów (ziemniaki, pieczywo, sery, napoje słodzone ) w małych odstępach czasu skutkuje raczej spadkiem energii niż jej wzrostem. Możemy wtedy odczuwać senność, a wtedy na pewno nie zmusimy się do większej aktywności fizycznej.

Czytaj: 5 chorób, jakich możesz nabawić się w te święta

Nie rezygnuj z diety

Dla wielu święta to czas „folgowania”, lecz osobom będącym na diecie odradza się nagłe jej porzucanie na rzecz wysokokalorycznych dań. Powrót do restrykcyjnego planu odżywiania będzie wówczas szczególnie trudny, więc dla kilku dni nie warto ryzykować.

Dobre dla ciała i ducha

Przechadzka jest najprostszą oraz bardzo zdrową formą spędzania wolnego czasu. Warto wybrać się choć raz dziennie, by pozbyć się wrażenia ociężałości. Dobre rozwiązanie stanowi rower, szczególnie dla tych, którzy codziennie z auta przesiadają się na krzesło biurowe i na odwrót. Dwa kółka zawsze wywołują pozytywne emocje, dodając więcej animuszu.

Jeśli pogoda nie dopisze

Wiosenna aura lubi płatać figle. Jednak to nie może stać się wymówką, żeby w ogóle zrezygnować ze sportu. Domowy fitness pomoże wprawić w dobry nastrój, poprawi krążenie, wspomoże przemianę materii. Nawet 20 minut gimnastyki pozwoli rozluźnić mięśnie.

Pomocne przy odprężeniu

Święta to przede wszystkim wypoczynek, ale nie zawsze potrafimy od razu zapomnieć o obowiązkach i zrzucić z siebie stres. W efektywnym odprężeniu pomogą techniki relaksacyjne. Należą do nich ćwiczenia oddechowe, które wyciszają, pozwalają odzyskać równowagę psychiczną, a zwłaszcza dotleniają organizm. Inną techniką jest naprzemienne napinanie i rozluźnianie mięśni. Zabieg ten eliminuje zmęczenie fizyczne.

Trochę spontaniczności!

Leniwe święta warto urozmaicić czymś spontanicznym. Może to będzie ciekawa wycieczka? A może po prostu... taniec? Niezależnie od umiejętności taniec uszczęśliwia, pobudza i wprawia w dobry humor. Nawet nie zauważymy, kiedy spalimy nadmierne kalorie pochłonięte za dnia.

Nie traćmy zatem głowy podczas nachodzących świąt i zadbajmy o to, żeby smakowanie wielkanocnych pyszności przeplatać z odrobiną ruchu!

Sprawdź: Powigilijny zestaw czynności dla mężczyzn

Zobacz też: Powigilijny zestaw ćwiczeń dla kobiet

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA