Najzdrowsze miejsce w internecie

26 marca – Międzynarodowy Dzień Szpinaku

Szpinak ma zarówno szerokie grono zwolenników, jak i przeciwników, jednak warto pamiętać, iż posiada on szereg właściwości zdrowotnych. 26 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Szpinaku, dlatego warto wiedzieć jakie ma korzyści oraz w jaki sposób go łatwo i smacznie przyrządzić.
Zielone liście szpinaku w misce
Źródło: 123RF
Spis treści

W jakim celu ustanowiono takie święto? Przede wszystkim po to żeby wzbudzić zainteresowanie tą cenną rośliną, bogatą w różnorakie właściwości. W jego liściach można znaleźć przede wszystkim witaminę C, przeciwutleniacze oraz luteinę. Warto go jeść w różnych potrawach ze szpinakiem, zarówno jako dodatek do:

  • naleśników,
  • smoothie,
  • sałatek,
  • zup.

Reklama

Co to jest szpinak?

Szpinak to roślina, która większości kojarzy się z bohaterem kreskówki Popeye. Jego obecność w europejskich kuchniach zawdzięczana jest Persom, którzy odkryli smak szpinaku i jego cenne właściwości już w VI wieku.

Szpinak można spożywać w różnych postaciach:

  • smażonej,
  • duszonej,
  • gotowanej.

Właściwości szpinaku

Szpinak ma szereg cennych właściwości. Wyróżnić należy przede wszystkim obecność w nim:

Reklama

Działanie szpinaku

Wymienione wyżej właściwości mają pozytywne działanie na prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Szpinak działa m.in.:

  • przeciwnowotworowo,
  • przeciwmiażdżycowo,
  • usprawnia pracę układu nerwowego,
  • zmniejszają uczucie łaknienia,
  • chroni przed chorobami układu krążenia,
  • pomaga w krzepnięciu krwi.

Zalecany jest m.in. kobietom w ciąży dzięki dużej zawartości kwasu foliowego, który zmniejsza ryzyko uszkodzenia układu nerwowego płodu.

Jak przechowywać szpinak?

Gdy jest on nieumyty, szpinak powinien być przechowywany w lodówce, najlepiej w woreczku foliowym, jednak należy go luźno zapakować. Dzięki temu nie straci on wartości odżywczych i będzie świeży przez kilka następnych dni.

W momencie, gdy szpinak jest już ugotowany należy go spożyć w przeciągu 24 godzin. Warto wiedzieć, iż w formie mrożonej roślina zachowuje większość składników odżywczych.

 

 

Czytaj również
Katarzyna Czyżyńska
Artykuł napisany przez
Katarzyna Czyżyńska
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Pierwsze doświadczenie zdobywała w agencji PR. Od kilku lat copywriterka, głównie w tematyce medycznej. Od 2018 roku pełniła funkcję redaktora SEO w spółce Pharma Partner, a od 2021 jest Zastępcą Redaktora Naczelnego. W wolnych chwilach miłośniczka kryminałów i kuchni włoskiej.
Pokaż więcej
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Odżywianie
Przeczytaj artykuł
Dieta 1000 kcal - przykładowy jadłospis i efekty
Produkty o niskim indeksie glikemicznym
Przeczytaj artykuł
Dieta przy łuszczycy - co jeść i czego unikać?
Przeczytaj artykuł
Dieta ziemniaczana - dla kogo? Zasady i przepisy
Placki z ziemniaków
Podobne artykuły
Kiszony kalafior – jak kisić? Przepis
Sok z kiszonej kapusty - jak zrobić i ile pić? Właściwości
Dania z pieczarek – jak zrobić i co?
Tofu naturalne - jak przyprawić i jeść?
Może to Cię zainteresuje
Dzbanek filtrujący - jaki wybrać i dlaczego filtrować wodę?
Jaki materac do łóżeczka dziecięcego? Na co zwrócić uwagę?
Jaki roller do twarzy wybrać i na co pomaga taki masaż?
Olejek CBD - jaki wybrać i czym się kierować przy zakupie?

Reklama


Ból gardła u dziecka? 🤒
Sprawdź, co pomaga!