3 bezpieczne sporty dla kobiety w ciąży

Ciąża to wspaniały, ale i bardzo uciążliwy czas dla kobiety. Z jednej strony oczekiwanie na swoją pociechę napawa niezwykłą radością, z drugiej samopoczucie bywa różne, zwłaszcza w czasie upalnych dni. Ważne, aby w tym niełatwym czasie zachować sprawność, lecz jakie aktywności są polecane dla kobiet w stanie brzemiennym? Poznajmy 3 bezpieczne sporty!
3 bezpieczne sporty dla kobiety w ciąży

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera

Spis treści

Aktywna kobieta w ciąży - dlaczego to ważne?

Nie ulega wątpliwości, że regularne ćwiczenia zawsze przynoszą korzyści zdrowotne, odnosi się to również do okresu ciąży. Dzięki nim łatwiej zachować zdrowie i dobre samopoczucie. Wysiłek fizyczny to nie tylko poprawa kondycji, ale i zminimalizowanie różnych bólów, szczególnie pleców, jak również ograniczenie zmęczenia. Regularne ćwiczenia to skuteczne zapobieganie cukrzycy, zmniejszenie stresu i ogólne wzmocnienie organizmu.

Jak ćwiczyć?

Nim jednak rzucimy się w wir aktywności, trzeba wiedzieć, że inaczej do sportu powinna pochodzić wcześniej ćwicząca kobieta i ta, co nie była specjalnie zainteresowana taką tematyką. Ta pierwsza powinna kontynuować umiarkowany wysiłek fizyczny, ta druga zaś stopniowo przyzwyczajać organizm do tej zmiany.

Nim zaczniemy - istotne uwagi

Pół godziny dziennie - tyle wystarczy, by kobieta w ciąży dostarczyła swojemu organizmowi optymalną dawkę zdrowotnej energii. Przed każdym ćwiczeniem oczywiście należy wykonać rozgrzewkę i rozciąganie w sposób ostrożny. Konieczny jest również odpowiedni sportowy strój: wygodne ubranie i właściwe buty. Nie warto też zajadać się przed rozpoczęciem aktywności - przynajmniej godzinę odczekajmy, nim zaczniemy działać. Oczywiście, zawsze należy mieć pod ręką wodę, zarówno przed, w czasie, jak i po aktywności trzeba ją pić.

Reklama

Idealne i bezpieczne sporty dla kobiet w ciąży. Oto one!

  • Jak ryba

Pływanie jest wskazane zawsze, także w czasie ciąży. Wzmacnia różne grupy mięśniowe: pleców, rąk oraz nóg, a ponadto pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy. Regularne pływanie to poprawa krążenia, większa energia do życia i lepsza wydolność organizmu. Łatwo spalić nadmierne kalorie, a dolegliwości spowodowane ciążą będą mniej uciążliwe. Pływanie to najbezpieczniejsza forma aktywności ruchowej dla ciężarnej kobiety. Jeśli więc wcześniej pływaliśmy, nie ma przeciwwskazań, aby robić to w okresie ciąży.

  • Na rowerze? Tak! Ale tylko stacjonarnym!

Na pytanie, czy rowerek stacjonarny będzie dobry do treningów interwałowych w domu, odpowiadamy: zdecydowanie tak. Taka aktywność jest jak najbardziej wskazana, ale nigdy nie próbujmy używać zwykłego roweru, bo jazda może skończyć się upadkiem. To szczególnie możliwe w zatłoczonym mieście, jak i na nierównych drogach, jakich nie brak w naszym kraju. Mimo że korzystanie z rowerku stacjonarnego jest w pełni bezpieczne, to warto wybrać model z regulowaną kierownicą na wysokości i kącie nachylenia, dzięki czemu jazda będzie komfortowa. Łatwo w ten sposób dopasujemy siodełko i kierownicę, aby sylwetka była wyprostowana. Taki rower, idealnie przystosowany dla kobiet w ciąży, znajdziemy w sklepie internetowym znajdującym się pod adresem prosportowy.pl.

  • Fitness - w ruchu cały czas

Fitness, podobnie jak wspomniane wcześniej aktywności, czyli pływanie i jazda na rowerze stacjonarnym, to świetna propozycja dla ciężarnych kobiet. Zapobiega powstawaniu żylaków i zakrzepów, zmniejsza obrzęki nóg, łagodzi napięcia, a ponadto skutecznie rozładowuje stres. Zresztą, zalet jest więcej, bo takie ćwiczenia redukują ryzyko powstawania hemoroidów, zapobiegają rozstępom i wiotczeniu skóry. Organizm jest lepiej dotleniony i bardziej odporny. Fitness wpływa również pozytywnie na lepszy sen.

Kobieta w ciąży powinna być aktywna, a podane przez nas propozycje ćwiczeń sprawdzają się najlepiej.

Oceń artykuł

(liczba ocen 1)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!