5 denerwujących zachowań na siłowni, których powinieneś unikać

Starszy niż rok
Każdy kiedyś zaczynał. Słowa te można odnieść do każdej sytuacji w życiu. Także do treningu na siłowni. O ile jednak pewne zachowania należy wybaczyć nowicjuszowi, to staremu wyjadaczowi już nie. Oto kilka dość częstych zachowań na siłowni, których powinieneś zaprzestać, by poprawić komfort treningu swojego i innych.

1. „Przynoszenie” ze sobą choroby

To chyba najgorsze, co możesz zrobić sobie i innym na siłowni. Jeśli myślisz, że aktywność pomoże ci szybciej uporać się z infekcją, jesteś w błędzie. Wysiłek fizyczny dodatkowo obciąża osłabiony organizm. Wraz z potem i każdym kichnięciem rozprzestrzeniasz zarazki. A duszne i gorące powietrze na sali dodatkowo ułatwia namnażanie się drobnoustrojów. Lepiej zostań w łóżku.

2. Nieużywanie ręcznika

Wyobraź sobie, że zabierasz się za serię brzuszków. Podchodzisz do ławeczki, a ta... jest cała pokryta potem. Fuj. Wygląda na to, że ktoś przed tobą nie położył na niej ręcznika. Nie ważne, czy pocisz się obficie, czy tyle, co kot napłakał. Zawsze kładź na sprzęcie ręcznik – nikt po tobie nie będzie brzydził się z niego skorzystać, a ty sam dodatkowo zabezpieczysz się przed zarazkami.

3. Robienie bałaganu

Tu znowu potrzeba trochę wyobraźni – nie jesteś na siłowni sam. Jeśli trenujesz z hantlami i sztangą, użyte obciążenia powinieneś odłożyć na miejsce. Gdy zostawisz je na podłodze, ktoś po tobie będzie to musiał posprzątać, zanim skorzysta ze stanowiska. A co, jeśli trafi na osobę początkującą? Chyba nie chciałbyś, żeby nabawiła się kontuzji, nosząc kilkudziesięcio kilogramowe talerze?

4. Zbyt długie zajmowanie sprzętu

Nie chodzi o to, że masz nie zrealizować swojego planu treningowego, bo ktoś stoi nad tobą i czeka aż zwolnisz sprzęt. Zamiast rozglądać się ciągle, czy do atlasu nie ustawia się już kolejka, zrób sprawnie swoją serię i zejdź z maszyny. Odpocząć możesz na podłodze. A pogawędkę ze znajomym utniesz sobie po treningu.

5. Wpatrywanie się w lusterko

Ten punkt często tyczy się pań. Lustra na siłowni zamontowane są po to, by korygować postawę i kontrolować, czy prawidłowo wykonujemy ruch podczas ćwiczenia. Nieustanne sprawdzanie ze wszystkich stron, czy ujędrniły ci się już pośladki wygląda po prostu śmiesznie. I okropnie irytuje innych.

Czytaj też: Ćwiczenia, które szkodzą

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA