6 trików, które ułatwiają odchudzanie

Starszy niż rok
Co zrobić, jeśli radykalne sposoby na odchudzanie są zbyt trudne, a te najprostsze nie działają? Oto 6 trików, które ułatwiają odchudzanie.

Każdy, kto przynajmniej raz próbował zgubić zbędne kilogramy, wie, że nie jest to łatwe zadanie. Trzeba albo stosować się do restrykcyjnych ograniczeń, albo katować na siłowni.

Można jednakowoż wybrać również drogę na skróty i spróbować diety-cud, ale te oprócz poprawienia nam samopoczucia („Oto teraz wziąłem się za siebie i ani się obejrzę, a będę piękny i szczupły”) na niewiele się zdadzą. Co zatem zrobić, jeśli radykalne rozwiązania są zbyt trudne, a te proste nie działają? Jest kilka prostych trików.

Zobacz też: Zdrowe sposoby na odchudzanie – porady dietetyka

1. Stosuj mniej kaloryczne zamienniki

Trudno od razu przewrócić do góry nogami całe swoje menu. Co więcej, nawet jak się to zrobi, to ryzyko poniesienia porażki i powrotu do starych nawyków jest bardzo duże. Można jednakże wprowadzać stopniowe zmiany. Najpierw zastąp śmietanę (ta 18-procentowa zawiera 184 kcal w 100g) jogurtem (60 kcal w 100g), pieczywo jasne – pełnoziarnistym (tu różnica w kaloryczności nie jest tak imponująca, ale to drugie zawiera więcej błonnika przyspieszającego przemianę materii, witamin i składników mineralnych oraz daje większe poczucie sytości), jogurt owocowy – naturalnym, słodkie napoje gazowane – wodą mineralną z cytryną itd.

Czytaj też: 6 powodów, dla których warto pić wodę z sokiem cytrynowym

2. Ogranicz zjadane porcje

Jeśli nie wyobrażasz sobie niedzieli bez jajecznicy na boczku, to nie ma problemu. Następnym razem użyj może jednak o połowę mniej boczku, dodaj cebulkę i szczypiorek.

3. Planuj posiłki z głową!

Najgorsze, co może być w odchudzaniu się to ciągłe uczucie głodu. Przez to jesteśmy rozdrażnieni, zmęczeni i bardziej podatni na wszelkie żywieniowe pokusy. Zadbaj zatem o to, żeby co 2-3 godziny zjeść coś wartościowego. Pomocą w doborze przekąsek niech będzie dla Ciebie indeks sytości.

4. Ruszaj się!

Od siedzenia na kanapie przed telewizorem jeszcze nikt nie schudł. Jeśli zapisanie się na pływalnię czy siłownię przerasta Twoje możliwości, wysiadaj z autobusu dwa przystanki wcześniej, parkuj samochód trzy przecznice bliżej lub przesiądź się na rower, rozsmakuj się w zabawie w parku z psem czy opiekuj małymi dziećmi. Kalorie zgubią się same.

5. Motywuj się!

Nie schudniemy nigdy, jeśli nie będziemy przekonani, że tego właśnie pragniemy i potrzebujemy. Nie uciekaj więc od dietetycznej wiedzy i czytaj na temat żywienia wszystko, co tylko wpadnie Ci w ręce.

Dowiedz się, czym jest mięso oddzielone mechanicznie od kości (tzw. MOM), z którego robi się nuggetsy, jakie są konsekwencje spożywania tłuszczów trans zawartych w czekoladowych batonach i czym jest dodawany niemal wszędzie syrop glukozowo-fruktozowy. Uczucie obrzydzenia na samą myśl o fast-foodach i słodyczach murowane!

6. Wyobrażaj sobie, jak stosujesz się do diety i jakie ona przynosi efekty

Mając przed oczami cel, łatwiej będzie Ci go osiągnąć. W takiej wizualizacji na pewno pomoże Ci kupienie wymarzonego ubrania rozmiar (albo i kilka) mniejszego od tego, w który aktualnie się mieścisz.


Odchudzanie z reguły kojarzy się z wyrzeczeniami, poświęceniami i niedobrym jedzeniem. Nie musi tak być. Tak naprawdę wystarczy odrobina determinacji i dobrej woli. Pomyśl o gubieniu kalorii na serio – nie ograniczaj się tylko do „innego jedzenia”. Takie całościowe potraktowanie sprawy stanowi wyzwanie, któremu sprostanie jest bardzo prawdopodobne.

Czytaj też: Motywacja do odchudzania. Zobacz, jak odchudzanie zmienia człowieka!

Zobacz: Siemię lniane na odchudzanie – jak stosować by osiągnąć efekty?

Zobacz też: Piperyna - na odchudzanie i nie tylko - właściwości, działanie i efekty

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA