7 pomysłów na aktywny letni wypoczynek

Uśmiechnięta rodzina na basenie
Źródło: 123RF
Tego lata połącz przyjemne z pożytecznym – sport i dobrą zabawę. Pomysłów na aktywny letni wypoczynek jest całe mnóstwo. Prezentujemy te, które z pewnością przypadną do gustu nawet najbardziej opornym urlopowiczom.

Wystarczy dobre obuwie, przewiewny strój i można śmiało ruszać przed siebie. Latem najlepiej biegać wcześnie rano lub wieczorem, by uniknąć wysokich temperatur. Bieganie to sport, który można uprawiać w pojedynkę lub w grupie. Nadaje się do tego niemal każde miejsce – park, leśna lub polna ścieżka, plaża… lepiej jednak, by nawierzchnia nie była zbyt twarda. Zanim rozpoczniesz bieganie, pamiętaj również o rozgrzewce. Lato to czas, by rozpocząć systematyczne uprawianie tego sportu.

Czytaj też: Ekspert dla biegaczy - nawodnienie organizmu



Idź na basen

Lato to idealny moment, by wrócić na basen. Pływanie będzie przyjemne zarówno pod dachem, jak i na łonie natury, w jeziorze lub morzu. Do tego również nie wystarczy wiele – strój kąpielowy, czepek i klapki. Pływanie zmusza do ruchu każdą część ciała. Jest niezwykle wymagające dla naszego organizmu, ale przy tym niezwykle skuteczne w kształtowaniu sylwetki. Pływanie odciążą kręgosłup, wspomaga układ oddechowy, ćwiczy stawy, rozluźnia mięśnie i odpręża. W wodzie można nie tylko pływać. Świetnym rozwiązaniem będzie aerobik wodny, który jest znacznie efektywniejszy niż ćwiczenia na sali.

Czytaj też: Dlaczego warto iść na basen?



Tenis ziemny

A może spróbować tenisa? Zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy będzie to niezwykle satysfakcjonujący rodzaj aktywności fizycznej. Latem można wreszcie wyjść z zadaszonych hal i rozpocząć ruch na świeżym powietrzu. Warto wszczepić zainteresowanie tenisem u dzieci. Sport ten ma niezwykle zbawienny wpływ na organizm. Poprawia koordynację ruchową, pomaga w ćwiczeniu koncentracji, szybkości oraz zwinności. Jeśli natomiast chodzi o dorosłych, to tenis jest świetnym sposobem na radzenie sobie z różnymi schorzeniami, takimi jak otyłość, problemy ze stawami, wysokie ciśnienie, choroby serca. Tenis sprawia po prostu, że czujemy się młodsi i sprawniejsi.

Czytaj też: Uszkodzenie ścięgna Achillesa



Siatkówka

To jeden z najbardziej lubianych sportów zespołowych. Wystarczy grupa znajomych, piłka i nieco wolnej przestrzeni. Gra w siatkówkę wysmukla i rozciąga ciało, wzmacnia wydolność oraz kondycję. Przynosi na dodatek mnóstwo satysfakcji. Zdaniem specjalistów siatkówka należy również do najmniej urazowych sportów. Nie należy więc zanadto bać się kontuzji.

Wakacje to idealny czas na to, by wyjąć rower z garażu i rozpocząć codzienne, systematyczne przejażdżki dla zdrowia oraz przyjemności. Jazda na rowerze korzystnie wpływa na nasze mięśnie i stawy, pozwalając przy okazji schudnąć. Warto wyrobić w sobie nawyk codziennych przejażdżek – do sklepu, znajomych, za miasto. Latem pogoda oraz warunki są ku temu idealne. Rower to świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią zbyt dużego wysiłku fizycznego.

Czytaj też: Czym się kierować przy wyborze roweru?



Jazda na rolkach

Wykorzystaj ładną pogodę i wyjdź na rolki. Wystarczy, że poszukasz bezpiecznego miejsca z równą, gładką nawierzchnią i możesz śmiało ruszać przed siebie. Zalet jazdy na rolkach jest całe mnóstwo – wzmacniają przede wszystkim mięśnie nóg, pomaga zwalczyć cellulit, radzi sobie z nadmiarem tłuszczu w niepożądanych miejscach. Zyska na tym nie tylko kondycja, ale przede wszystkim sylwetka.



Kajak

Pływanie kajakiem łączy w sobie intensywne ćwiczenia oraz kontakt z naturą. Pamiętaj o bezpieczeństwie. Wybieraj spływy organizowane przed specjalistów. Koszty zorganizowania spływu kajakowego nie są zbyt wysokie. Pływanie kajakiem ćwiczy przede wszystkim mięśnie górnej części ciała – ramiona, klatkę piersiową, plecy. Wzmacnia przy tym serce i usprawnia krążenie, a także odpręża dzięki walorom przyrodniczym, które towarzyszą spływom kajakowym.

Czytaj też: Regeneracja w treningu sportowym

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA