7 potraw bogatych w magnez

Jeśli ostatnio zauważyłeś u siebie nadpobudliwość, drgawki, masz problemy z pracą serca, krążeniem, a także objawy odpowiadające niedokrwistości, to być może brakuje Ci magnezu. Jakie potrawy mają go najwięcej?

Dorosłe kobiety potrzebują średnio 300 mg tego pierwiastka dziennie, u mężczyzn ta wartość wynosi 370 mg. Ale uwaga, jeśli spożywasz dużo produktów bogatych w wapń, czy błonnik, towarzyszy Ci stres lub napięcie nerwowe, Twoje zapotrzebowanie na magnez jest większe. Jak więc uchronić się przed jego niedoborem?

Czy wiesz, że: Magnez przyciąga witalność!

Poznaj siódemkę największych sprzymierzeńców!

To królowe wśród produktów o wysokiej zawartości magnezu! Zawierają go aż 540 mg w 100g, co oznacza, że garstka pestek dyni (dodana do płatków, sałatki, czy też stanowiąca doskonałą przekąskę w ciągu dnia) dostarczy nam ok. 135 mg tego pierwiastka.

Zdecydowanie wyróżnia się spośród innych kasz wysoką zawartością magnezu. W 100 g znajduje się 218 mg tego składnika mineralnego. Zatem pół woreczka kaszy dostarczy Ci go aż 109 mg!

fot. Laitr Keiows, www.wikipedia.org

Wystarczy dodać łyżkę (10g) do jogurtu, kefiru lub twarożku, żeby znacząco podnieść poziom magnezu. W 100g produktu znajdziemy aż 490 mg tego pierwiastka! Zatem dodając w ciągu dnia 2 łyżki otrębów do ulubionych produktów zyskasz 98 mg magnezu.

fot. BMK, wikipedia.org



Zawiera 53 mg magnezu na 100g. Co prawda są to tylko 53 mg, ale warto podkreślić, że 100g dla szpinaku to wyjątkowo mała ilość. Spożywając porcję 200-300g uzyskujemy już 106 – 159 mg tego składnika.

Co prawda 100g produkty to tylko 64 mg magnezu, ale chleb jest produktem spożywanym przez nas codziennie. Żytni razowy cechuje się największą zawartością tego składnika mineralnego. W dwóch średnich kromkach znajdziemy zatem 44,8 mg magnezu.

Czytaj też: 6 powodów, dla których warto pić wodę z sokiem cytrynowym

W 100 g suchych nasion znajdziemy 216 mg magnezu. Oczywiście mało kto pokusi się o próbę spożycia 100g soi, ale szklanka mleka sojowego, czy kanapka z pasztetem sojowym są już zdecydowanie „łatwiej strawną”, smakowitą opcją, którą warto rozważyć w codziennej diecie.

Łyżka kakao dodanego do deseru, czy owsianki dostarczy nam 42 mg; kostka gorzkiej czekolady to 16,5 mg magnezu. 2 kostki to 33 mg, a gdy skusisz się na jeszcze jedną, uzyskasz 49,5 mg magnezu. ;)

Jak widać, zadbanie o odpowiedni poziom magnezu wcale nie musi być trudne. Wystarczy wzbogacić swoje codzienne menu o wspomniane wyżej produkty i… śmiało można zapomnieć o suplementach z apteki.

Czytaj też: 7 najzdrowszych ryb

Magdalena Olańska - dietetyk, diet coach, kognitywistka. Może pochwalić się szerokim i różnorodnym doświadczeniem zawodowym. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach, m.in. na Uniwersytecie w Walencji, gdzie wraz z grupą naukowców z różnych krajów prowadziła badania dotyczące żywności funkcjonalnej. Uczestniczka konferencji, propagatorka zdrowego odżywiania. Brała udział w programach organizowanych przez Polskie Towarzystwo Dietetyki (m.in. "Mądre żywienie, zdrowe pokolenie", czy "1000 wizyt dla serca"). Obecnie zawodowo zajmuje się pomocą osobom z problemami żywieniowymi.

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: W którym z produktów znajduje się najwięcej witaminy C?

  w cytrynie

  w czerwonej papryce

  w wątróbce

  w marchewce

  w ogórku

  nie wiem

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA