Aktywność po pięćdziesiątce według Marioli Bojarskiej-Ferenc

Aktywność po pięćdziesiątce według Marioli Bojarskiej-Ferenc
Źródło: 123RF
Znana prezenterka i dziennikarka większość swojego życia poświęciła na uprawianie sportu. Ćwiczyła odkąd skończyła siedem lat. Do tej pory prawie codzienne odwiedza salę gimnastyczną. Do uprawiania sportu zachęca wszystkie panie 50+.

Dla Marioli Bojarskiej-Ferenc wiek osoby, która chce ćwiczyć, nie jest żadnym ograniczeniem. Nie ma znaczenia również to, że wiele pań w średnim i starszym wieku do tej pory ze sportem było na bakier.

Czytaj też: Zumba – sport i zabawa w jednym

Każda może znaleźć coś dla siebie: pilates, jogę, drums alive, body bar, stretching, tabakę, siłownie, spinning, zumbę. Każdą formę ruchu, która jest dobra dla pań 50+, Mariola Bojarska-Ferenc omawia z swojej nowej książce „Klub 50+”.

Oto rady autorki dla początkujących:

1. Na początku plan ćwiczeń powinien ustawić trener. Tylko wtedy będziemy mieli pewność, że ćwiczenia są dostosowane do Twojego stanu zdrowia, kondycji, możliwości i temperamentu.

2. Wybierz formę aktywności, która sprawia Ci radość i przyjemność. Nie możesz chodząc na zajęcia czuć się tak, jakbyś robiła to za karę!

3. Ćwiczyć trzeba do końca życia. Naukowcy twierdzą, że kształtowanie mięśni jest możliwe nawet po siedemdziesiątce. I warto. Dzięki ćwiczeniem wyglądamy młodziej i jesteśmy zdrowsi. Trening zwiększa produkcje estrogenów w organizmie. Regularne ćwiczenia obniżają ciśnienie krwi, poprawiają elastyczność naczyń krwionośnych, zwiększają gęstość kości. A po miesiącu takich ćwiczeń przekonamy się, że to my rządzimy ciałem, a nie ono nami.

4. Jeśli na siłowni nie chcesz nadmiernie rozbudować mięśni, ćwicz z małymi obciążeniami. Trzy serie po 12-20 powtórzeń na każdą grupę mięśni. Przerwy pomiędzy ćwiczeniami powinny wynosić 15-30 sekund.

Czytaj też: Nie masz przyrządów do ćwiczeń? Wystarczy książka!

5. Jeśli zależy Ci na rozbudowaniu mięśni, ćwicz z większymi obciążeniami. Wykonuj po 3-5 serii ćwiczeń, powtarzając każde po 8-12 razy. Między ćwiczeniami zrób 30 sekund przerwy.

6. Pilates to dobry sport dla kobiet 50+. Lekarza zalecają pilates jako formę regeneracji i rehabilitacji. Ta forma ruchu wzmacnia całe ciało, szczególnie mięśnie brzucha i grzbietu, ale nie rozbudowuje mięśni wszerz (jak u kulturystów), tylko wzdłuż, czyli wysmukla sylwetkę.

7. Jeśli lubisz jogę, najlepsza jest joga fit czyli fitness-jogę. Jest to połączenie hatha-jogi z ćwiczeniami fitness i rozciąganiem. To fantastyczny trening.

Poznaj: Szybki i łatwy trening na piękne ramiona

Elżbieta Koman

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA