Aspartam a dietetyczne słodkości

Starszy niż rok
Gdy jesteśmy na diecie, powinniśmy zwracać uwagę na to, co i w jakich ilościach jemy. By odchudzanie było skuteczne, należy zrezygnować z tłustych potraw, ciężkich mącznych dań, no i oczywiście słodyczy...

Jeśli jednak mamy wielką chęć na coś słodkiego, także w czasie diety, są na to „sposoby”. Warto wówczas do przygotowania sobie słodkiej przekąski użyć słodzika. W końcu sztuczne środki słodzące stworzone zostały dla osób, które z jakiegoś powodu powinny unikać cukru, ale nie potrafią żyć bez np. ciastek…

Czytaj: Jak przestać jeść słodycze?

Co zamiast cukru?

W sklepach możemy znaleźć wiele słodzików przeznaczonych na przykład do pieczenia. Najczęściej w składzie mają aspartam (który wśród ludzi funkcjonuje także pod błędną nazwą „aspartan”). To bardzo popularna i o wiele słodsza od cukru substancja, więc możemy użyć jej o wiele mniej.

Jeśli chodzi o produkty, do których możemy dodać aspartamu, to w grę wchodzi niemal wszystko. Słodzik szczególnie dobrze sprawdza się jako dodatek do kawy i deserów – różnych ciast i ciasteczek.

Zobacz też: Rola diety w leczeniu cukrzycy.

Aspartam to organiczna substancja słodząca. Choć wiele osób zastanawia się, czy aspartam jest szkodliwy, nie ma żadnych badań na dowód tej tezy. Jeśli zatem w czasie diety przyjdzie nam ochota na coś słodkiego, z powodzeniem możemy do upieczenia ulubionego ciasta wykorzystać słodzik zamiast cukru. Z całą pewnością nie zrujnuje nam to diety.

Sprawdź: Cukier czy słodzik? Jaki wybór lepszy dla zdrowia?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Jak często pijesz kawę?

  wcale

  raz na kilka dni

  codziennie

  2-3 dziennie

  więcej niż 3 dziennie

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA