Biegaj krócej, żyj dłużej - nowe, zaskakujące badania!

Według najnowszych badań lowa State University wystarczy biegać do 15 minut dziennie, by przedłużyć sobie żywotność. Co więcej - okazuje się, iż dłuższy wysiłek może wyrządzić nam więcej szkody niż pożytku!

Problemy sercowe

Na potrzeby badań prześledzono historię choroby ponad 55 tysięcy osób w wieku między 18 a 100 rokiem życia. Poddano także analizie powody śmierci pacjentów, którzy zmarli w okresie 15 lat od rozpoznania choroby, zwracając szczególną uwagę na ich aktywność fizyczną.

Spośród przeszło 3 tysięcy zmarłych na skutek różnych chorób, aż ponad 1000 z nich miało problemy z sercem i krążeniem.

Bieg po zdrowie

Porównano ze sobą statystyki biegaczy, którzy systematycznie uczestniczyli w swoich treningach, z osobami nie podejmującymi regularnej aktywności fizycznej. Okazuje się, iż 30% mniej biegaczy rzadziej umiera z różnych przyczyn i aż o 45 % mniej z nich z przyczyn sercowo-naczyniowych.

Następnie dokonano porównania osób biegających więcej niż 3 godziny
tygodniowo z tymi, którzy poświęcają tej aktywności jedynie godzinę w tygodniu. Wyniki okazały się być ogromnym zaskoczeniem.

Biegacze górą, ale na krótko...

“Bieganie jest bardzo korzystne dla Twojego zdrowia. Nie musi być ono dla Ciebie wielkim wyzwaniem. Wystarczy, że poświęcisz 10 min dziennie, by czerpać z niego najważniejsze korzyści” - powiedział jeden z naukowców przeprowadzających badanie.

Okazuje się, że co za dużo… to niezdrowo. Bieganie więcej niż 15 min dziennie może wyrządzić nam więcej szkody niż pożytku. Dzieje się tak dlatego, że biegając dłużej, narażamy nasze kości i stawy na uszkodzenie. Długie i wyczerpujące bieganie może nawet spowodować zawał serca.

Czytaj też: Spacerowanie czy bieganie?

Przed bieganiem zapoznaj się z ulotką

Często obserwując maratończyków, myślimy, iż są oni prawdziwymi okazami zdrowia. Nic bardziej mylnego. Niestety również i bieganie ma swoje skutki uboczne. Długotrwałe ćwiczenia narażają nasz organizm na trwałe uszkodzenia.

Biegać każdy może?

Obecnie naukowcy zajmują się dokładnym badaniem korzyści, jakie mogą płynąć z krótkich przebieżek. Twierdzą oni, iż nawet krótki spacer może lepiej wpłynąć na nasz organizm niż długotrwały trening. Zdaje się, że biegać każdy może… krócej to i trochę lepiej, a dłużej to już znacznie gorzej!

Czytaj też: Ekspert dla biegaczy - bieganie i odchudzanie

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA