Ciąża a aktywność fizyczna

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Ciąża nie jest chorobą, ani urazem. Właściwie dobrany zestaw ćwiczeń może wyjść tylko na zdrowie.

Ćwiczenia tak, ale…

Musisz na pewno unikać sportów, gdzie jest ryzyko upadku czy wstrząsu. Na pewno musisz zrezygnować z jazdy konno, podnoszenia ciężarów, skoków czy sportów wyczynowych. Formy aktywności, jakie zaleca się w ciąży to gimnastyka i basen. Gimnastyka świetnie wpłynie na Twoją psychikę. Poprawi nastrój, a także utrzyma w normie masę ciała. A po porodzie pozwoli Ci szybko wrócić do zgrabnej sylwetki.

Przeciwwskazania do uprawiania ćwiczeń:

- zagrożenie przedwczesnym porodem,
- krwawienia i plamienia w ciąży,
- ciąża mnoga,
- anemia, cukrzyca, nadciśnienie.

Zobacz wideo: Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Kilka ćwiczeń, które możesz wykonać w domu:

- zabawa z piłką, np. usiądź na piłce i podskakuj delikatnie, odciążysz dolną część kręgosłupa;
- rozluźniające – usiądź na podłodze po turecku, wyprostuj się i przekręcaj szyję w lewo i prawo, dzięki temu rozluźnisz kark i złagodzisz nacisk na stawy nóg;
- kołyska i inne znane ćwiczenia.

Świetną formą relaksu jest basen. Pomoże Ci rozluźnić mięśnie grzbietu oraz wzmocnić organizm. Ważne jest też, że ruchy kobiet w wodzie wspomagają aktywność dzidziusia w brzuchu.

Ciąża nie powinna boleć - wywiad ze specjalistą fizjoterapii, Maciejem Stachurskim. cz.1

Internetowa Szkoła Rodzenia MedMe.pl

Ćwicz dla przyjemności

Pamiętaj, że ćwiczenia mają przynosić Ci relaks, odprężenie i poprawę nastroju. Nie rób nic na siłę. Jeśli przy wykonywaniu ćwiczeń odczujesz dyskomfort, zakończ je i odpocznij.
Przyjemnym sposobem na odrobinę ruchu są długie i częste spacery. Codziennie przeznaczaj na nie przynajmniej godzinę. Dotleniając siebie, dotleniasz płód i dostarczasz substancji odżywczych.

Czytaj: Ciąża i poród – NFZ czy prywatnie?

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła