Co jeść żeby pozbyć się cellulitu?

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Wakacje to czas, w którym łatwo zmienić przyzwyczajenia żywieniowe.

Spis treści

Żeby wygrać z cellulitem konieczne jest przestrzeganie diety. Warto żyć zdrowo by czuć się lekko. Przede wszystkim znacznie ogranicz słodycze i wszystkie fast foody, które powodują odkładanie się tkanki tłuszczowej. Wyeliminuj z diety używki takie jak kawa czy papierosy. Ogranicz używanie soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. W ten sposób unikniemy obrzęków. Sól kuchenną można zastąpić mieszankami ziołowymi takimi jak tymianek, bazylia, majeranek czy estragon. Staraj się jeść lekkostrawne potrawy typu: ryby, chude mięso, ryż brązowy. Przyśpieszą one trawienie.

W codziennej diecie woda musi stać się naszym stałym towarzyszem. Należy pić minimum 1.5 litra wody dziennie. Nawodni nasz organizm, przez co szybciej usuniemy toksyny z organizmu. Najlepiej żeby nie była smakowa i zawierała małą ilość sodu.

Owoce i warzywa – na urodę

Jak chcesz usunąć cellulit jedz jak najwięcej świeżych owoców i warzyw. Bogate są w mikroelementy i witaminy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu - biorą udział w wielu procesach biochemicznych. Przede wszystkim w twojej diecie na cellulit, nie powinno zabraknąć produktów bogatych w witaminy z grupy B, takich jak: jajka, kiełki zbóż, drożdże, płatki owsiane. Wybierając owoce staraj się żeby były z dużą ilością witaminy C, należą do nich cytrusy, wiśnie, czarna porzeczka, żurawina czy jeżyny. Warzywa w diecie antycellulitowej, powinny zawierać zwiększoną ilość potasu, który jest niezbędny w procesie odchudzania. Zapewnia dobrą regulację poziomu wody w ustroju, zmniejsza obrzęki. Źródłem tego biopierwiastka są pomidory, sałata i ziemniaki.

Czytaj: Czy cellulit to jedynie kwestia estetyczna?

Co jeść?

Jadaj ryby, orzechy, ziarna sezamu, oleje roślinne, oliwę z oliwek. Są one niezbędne gdyż zawierają kwasy tłuszczowe (nienasycone kwasy tłuszczowe -NNKT). Poprawiają metabolizm, zmniejszają ilość złego cholesterolu (HDL), zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej, jak również przyśpieszają jej spalanie.

Unikaj tzw. "złych tłuszczów", bogatych w nasycone kwasy tłuszczowe. Szczególnie niezdrowe są w połączeniu z cukrem, np.: margaryna i cukier - produkty niezbędne do pieczenia ciast. Połączenie tłuszczu i cukru w spożywanych produktach sprzyja gromadzeniu się tłuszczu w naszych ciałach, co wzmaga cellulit.

Posiłki jedź regularnie 4 – 5 razy dziennie w stałych godzinach w niewielkich ilościach. Pij zieloną lub czerwoną herbatę, oczyści organizm z toksyn i szybciej pozbędziemy się nadmiaru kilogramów.

W diecie antycellulitowej nie powinno zabraknąć błonnika, który występuje w dwóch postaciach rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego w wodzie. Ten pierwszy spowalnia wchłanianie tłuszczu. Bogate są w niego cytrusy i jabłka. Nierozpuszczalny błonnik występuje w ciemnym ryżu, grubych kaszach. Pomaga zlikwidować zaparcia.

Warto zmienić dietę, może ona zdziałać cuda. Cellulit na prawdę można zlikwidować trzeba tylko czasu, cierpliwości i silnej woli.

>>>> Zobacz jak walczyć z cellulitem

>>>> Zobacz co jeść, aby zwalczyć cellulit

Pytanie: Skąd czerpiesz inspirację na potrawy wigilijne?

  z internetu

  od kogoś bliskiego z rodziny

  z głowy

  z książki kucharskiej

  z prasy kobiecej

  od znajomych