Nowy sklep

już ON-LINE

Cukrzyca typu 2 – jak jej zapobiec?

Najczęstszym typem cukrzycy występującym na świecie jest cukrzyca typu 2. Jej przyczyną jest upośledzenie wydzielania insuliny, na które wpływ mają różne czynniki genetyczne, oraz oporność na działanie insuliny (insulinooporność). Czy można uchronić się przed zachorowaniem?
Cukrzyca typu 2

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera

Spis treści

O ile na czynniki genetyczne nie mamy większego wpływu, o tyle jedną z przyczyn cukrzycy jest otyłość, zwłaszcza brzuszna. Jest to czynnik środowiskowy, który w znacznej mierze wynika z trybu życia.

Cukrzyca typu 2 jest chorobą postępującą. Jej objawy pojawiają się stopniowo. Na początku daje się zauważyć nadmierną masę ciała. W organizmie zaś dochodzi do zaburzenia produkcji lub wydzielania insuliny. Badania jednak nie obrazują niczego niepokojącego, bo stężenie glukozy nadal pozostaje w normie. Dopiero po jakimś czasie komórki beta trzustki ulegają zniszczeniu i produkują coraz mniej insuliny. Pojawiają się wówczas pierwsze objawy choroby, m.in. osłabienie, oddawanie dużej ilości moczu, nadmierne pragnienie, infekcje układu moczowo-płciowego.

Reklama

Cukrzyca typu 2 – profilaktyka

Ogromny wpływ na rozwój cukrzycy typu 2 ma styl życia. Nie bez przyczyny mówi się, że jest to choroba cywilizacyjna. Sprzyjają jej: brak aktywności fizycznej, siedzący tryb życia, niewłaściwa dieta, nadmierne picie alkoholu, palenie tytoniu oraz przyjmowanie niektórych leków. Jeśli więc w tych obszarach dojdzie do zmiany nawyków, jest duża szansa że choroba albo się nie pojawi, albo będzie miała zdecydowanie łagodniejszy przebieg.

W serwisie Naturalnie o zdrowiu można znaleźć wiele porad z zakresu zdrowego stylu życia, które pomogą zmienić codzienne nawyki. Wbrew pozorom nie jest to zadanie łatwe, niemniej niezwykle ważne dla naszego zdrowia i samopoczucia. Od czego warto zacząć? Od nastawienia! Trzeba jasno określić sobie cel, do którego dążymy i być wytrwałym.

By zapobiec cukrzycy typu 2, ale też chorobom układu krążenia, istotne jest, by jadać regularnie. Warto również skonsultować się z dietetykiem, który pomoże opracować dietę oraz podpowie, jakie produkty należy spożywać, a które warto usunąć z jadłospisu na stałe.

Bardzo ważna jest też aktywność fizyczna. Nie chodzi oczywiście o mordercze treningi, ale spokojne ćwiczenia, które wspomogą utrzymanie prawidłowej masy ciała. W tym względzie warto wybrać sport, który najbardziej się lubi. Ma być on bowiem przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Można biegać, spacerować, pływać, jeździć na rowerze. W serwisie Naturalnie o zdrowiu można też znaleźć wiele informacji na temat jogi.

Cukrzyca typu 2 to choroba, która dotyka coraz to młodsze osoby. Wpływ na to ma styl życia. Skalę epidemii osiągnął też problem otyłości. Ludzie jednak chcą zmiany i coraz chętniej decydują się rozstać ze złymi nawykami. Walczą o swoje zdrowie i samopoczucie. Naturalnie!

Oceń artykuł

(liczba ocen 13)