Dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Jeśli zastosujesz się odpowiednio do zaleceń diety 1000 kalorii, przyniesie ona szybki spadek wagi. Należy jednak pamiętać, że przy diecie 1000 kcal jadłospis musi zawierać nie tylko białka, węglowodany oraz tłuszcze, ale także witaminy i mikroelementy

Dzienne zapotrzebowanie na kalorie dorosłego człowieka wynosi 2500-3000 kcal. Dieta 1000 kcal to zatem drastyczne zmniejszenie ilości spożywanych kalorii. Dostarczając organizmowi jedynie 1000 kalorii dziennie sprawimy, że zacznie spalać zmagazynowany w ciele tłuszcz, dzięki czemu schudniemy.

Dieta 1000 kcal - jadłospis

Należy pamiętać, aby dostarczyć organizmowi wszelkich niezbędnych składników. Stosując dietę 1000 kcal w jadłospisie musimy uwzględniać zarówno białka, tłuszcze, węglowodany, jak i produkty zawierające witaminy i mikroelementy. Ich niedobory mogą objawiać się wypadaniem włosów, suchą skórą, a z czasem prowadzą do znacznie poważniejszych kłopotów zdrowotnych.

Dieta 1000 kalorii - efekty

Dieta 1000 kalorii daje efekty już po tygodniu jej stosowania. Znaczne zmniejszenie przyjmowanych kalorii pozwala zrzucić w 7 dni nawet 2 kilogramy. Oznacza to spadek masy ciała w ciągu miesiąca od 6 do nawet 8 kilogramów!

Dieta 1000 kcal - menu

Jeśli chcesz zastosować dietę 1000 kalorii, zapoznaj się z tabela kaloryczną, a najlepiej miej ją zawsze pod ręką. Menu skomponuj tak, aby spożywać 5 posiłków dziennie, które dostarczą łącznie nie więcej niż 1000 kcal dziennie. Przerwa między posiłkami powinna wynosić ok. 3 godzin, a powinny one zawierać odpowiednią liczbę kalorii:

  • śniadanie - 200 kcal
  • II śniadanie - 150 kcal
  • obiad - 350 kcal
  • przekąska (podwieczorek) - 100 kcal
  • kolacja - 200 kcal

Dieta 1000 kalorii - ile można schudnąć?

W diecie 1000 kcal niezwykle ważna jest samodyscyplina. Jeśli będziemy przestrzegać jej zasad, to już w pierwszym tygodniu stracimy na wadze 1-2 kg (skutek utraty wody). Kolejne tygodnie to czas, kiedy organizm zacznie spalać zmagazynowany tłuszcz. Stopniowo powinno się zwiększać liczbę kalorii na 1200, następnie 1500, co może pomóc uniknąć efektu jo-jo.

Dieta 1000 kalorii - opinie

Dieta 1000 kcal została opracowana przez Instytut Żywności i Żywienia. Jednak według coraz większej rzeszy dietetyków tzw. dieta 1000 nie tylko nie uczy zdrowych nawyków żywieniowych, ale też prowadzi do tzw. efektu jo-jo, czyli powrotu zbędnych kilogramów.

Czytaj też:

 

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła