Dieta 30-latki


 
Starszy niż rok
Twój organizm wolniej spala kalorie, dlatego wraz z upływem lat powinnaś zadbać o zachowanie szczupłej sylwetki

Jeśli zbliżasz się do 30-stki, odpowiednia będzie dla Ciebie dieta niskotłuszczowa oraz wykonywanie ćwiczeń każdego dnia. Już 15 minutowa gimnastyka wpłynie dobrze na twoje ciało. Pamiętaj, aby regularnie ćwiczyć oraz nie podjadać słodyczy między posiłkami. Zrezygnuj z ciast i fast foodów. Pomyśl o aktywności fizycznej, którą lubisz – może zapiszesz się na basen albo zaczniesz biegać?

Zbliżając się do 30 roku życia, powinnaś zadbać również o swoje włosy i paznokcie. Jeśli zauważyłaś, że są osłabione, to dostarcz swojemu organizmowi witaminę A, witaminy z grupy B, oraz cynk, miedz.

Jeśli jesteś w ciąży lub jesteś mama karmiącą, powinnaś zwracać szczególną uwagę na to, co jesz. Karmiące mamy mają większe zapotrzebowanie na energię, powinny dostarczać organizmowi witaminy: A, E, C, B12, kwas foliowy,  wapń, żelazo,  magnez oraz selen.

Zobacz: 6 trików, które ułatwiają odchudzanie

Kilka podstawowych rad:

  • Zrezygnuj ze słodyczy
  • Jedz warzywa i owoce
  • Wybieraj mięso grillowane, gotowane lub pieczone w folii.
  • Jedz chude, białe mięso oraz ryby.
  • Potrawy przyprawiaj ziołami świeżymi lub suszonymi.
  • Zrezygnuj z soli i cukru
  • Kupuj pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, razowy makaron oraz kasze

Przykładowe menu (źródło: http://mamzdrowie.pl/dieta-dla-30-latek/)

Zestaw I

  • śniadanie: płatki owsiane, mleko, kromka ciemnego pieczywa z serkiem, drugie śniadanie: dowolny owoc
  • obiad: zupa jarzynowa, filet z kurczaka usmażony na oleju, sałata z cytryną
  • podwieczorek: dowolny owoc
  • kolacja: sałatka owocowa, jogurt

Zobacz też: 24-godzinna dieta owocowa

Zestaw II

  • śniadanie - musli, kromka ciemnego pieczywa, plasterek szynki z pomidorem
  • drugie śniadanie: dowolny owoc
  • obiad: zupa krem z brokułów, ryba, surówka
  • podwieczorek: marchewka, jabłko
  • kolacja: sałatka jarzynowa z łyżką majonezu lun jogurtu

Nie możemy oczywiście zapominać o piciu wody(niegazowanej)- 2 litry dziennie. Pijemy również zieloną i czerwoną herbatę.

Zobacz stowarzyszenia dietetyków: