Dieta 5 Czynników


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

5 Factor Diet to ostatni krzyk mody, jeśli chodzi o odchudzanie. Stosują ją m.in. Halle Berry, Dido, Orlando Bloom, Natalie Portman i Mandy Moore.

Tajemnicą diety jest skomponowanie jadłospisu z 5 podstawowych składników odżywyczych.

Klucz do sukcesu

Kluczem do sukcesu w odchudzaniu jest cyfra 5.

  • Dieta trwa 5 tygodni
  • Polega na spożywaniu 5 posiłków dziennie..
  • Opiera się na 5 podstawowych składnikach odżywczych (chude białko, węglowodany złożone, błonnik, „dobre" tłuszcze i niesłodzone napoje).
  • Autor poleca także 25 minut treningu dziennie
  • Zalecane jest także 5 dni „folgowania” w czasie diety, kiedy możemy spożywać wszystko, na co mamy ochotę

Zobacz: Jak przestać jeść słodycze?

Harleya Pasternak, hollywoodzki trener fitness opracował dietę z myślą o gwiazdach, które intensywnie pracują i potrzebują energii, ale równocześnie muszą dbać o sylwetkę. Dieta nie oznacza głodzenia się, ale rozsądne planowanie posiłków. Zasady diety opisane są w książce autorstwa Pasternaka dostępnej w polskich księgarniach. 

Co jeść?

Jeśli chodzi o jadłospis to należy spożywać białe mięso (np. pieczony kurczak), ryby (np. łosoś, tuńczyk) oraz warzywa. Między posiłkami możemy jeść jogurty lub niskotłuszczowe serki. Warto sięgać po produkty o niskim indeksie glikemicznym (dlatego trzeba unikać owoców o wysokim indeksie glikemicznym na przykład arbuzów) oraz o wysokiej zawartości błonnika. Błonnik jest niezwykle ważny - wchłania wodę, pęcznieje i wypełnia żołądek, dlatego zmniejsza uczucie głodu. Błonnik obniża także poziom cholesterolu i trójglicerydów, oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich oraz przyspiesza przemianę materii. Na diecie możemy schudnąć nawet 7 kilogramów.

szo

Zobacz: Co jeść, żeby nie chorować? 10 produktów żywnościowych, które podnoszą odporność