Dieta ABS


 
Starszy niż rok
Dieta ABS zaspokaja całkowicie potrzeby organizmu. Można tworzyć z nich wiele kombinacji posiłków.

Dieta ABS (Abdominal Body System) polega na spożywaniu produktów, które można podzielić na 12 grup i równoważeniu bilansu energetycznego. Wszystkie zaspokajają całkowicie potrzeby organizmu. Można tworzyć z nich wiele kombinacji posiłków. Dieta zbija tłuszcz na rzecz budowy mięśni.

6 zasad, jak zgubić zbędne kilogramy dzięki diecie ABS:

1 zasada - spożywaj sześć posiłków w ciągu dnia

Filozofia odchudzania jest oparta na bilansie energetycznym. Badacze z Georgia State University oszacowali, ile kalorii spalamy w ciągu godziny i porównali ten wynik z liczbą kalorii, które w tym samym czasie dostarczamy do organizmu.

Odkryli, że jeśli w ciągu godziny nadwyżka dostarczanych lub deficyt spalonych kalorii utrzyma się w granicach 300 - 500 kcal, mamy największe szanse, aby zrzucić kilogramy. Ludzie z największymi zaburzeniami bilansu energetycznego tyją i maja problemy z nadwagą, a ci z poprawnym bilansem są szczupli.

Jedzenie 3 posiłków dziennie doprowadza do dużych dysproporcji, dlatego zaleca się jedzenie 6 posiłków. Jedz często, ale małe porcje. To najlepszy sposób na schudnięcie.

2 zasada - pij koktajle

Miksuj chude mleko, niskotłuszczowy jogurt, lód i owoce. W ten sposób szybko przygotujesz smaczny posiłek, który wywoła uczucie sytości.

3 zasad – dowiedz się, co pić

Zapomnij o alkoholu, nie dość, że jest kaloryczny to pobudza apetyt oraz sprawia, że organizm spala o 36 proc. mniej tłuszczu. Warto pić duże ilości wody niegazowanej (picie ośmiu szklanek wody dziennie jest niezwykle zdrowe). Dzięki wodzie będziesz czuł się syty. Warto polubić także zieloną herbatę.

4 zasad- poznaj 12 grup produktów diety ABS

Twórcy diety ABS dzielą produkty na 12 grup. Wszystkie produkty całkowicie zaspokoją nasze potrzeby.

Grupa 1: pełnoziarniste pieczywo i płatki zbożowe

Działanie:  powstrzymują organizm przed gromadzeniem tłuszczu, dzięki nim tracisz kilogramy, obniża się ciśnienia krwi. Jedz brązowy ryż i pełnoziarnisty makaron. Zapomnij o białym chlebie, bagietkach i pączkach.

Grupa 2: migdały i orzechy

Działanie: budują mięśnie, zwalczają uczucie głodu. Wpływają też na obniżenie ciśnienia krwi, przeciwdziałają chorobom serca. Jedz nasiona dyni, nasiona słonecznika, awokado. Zapomnij o solonych i prażonych orzechach.

Grupa 3: oliwa z oliwek

Działanie:  obniżaj poziom cholesterolu, wzmacnia odporności. Stosuj olej sezamowy, olej z orzechów ziemnych. Zapomnij o innych tłuszczach roślinnych,

Grupa 4: maliny i owoce leśne

Działanie: chronią serce, poprawiają wzrok, wzmacniają pamięć. Warto jeść też  inne owoce, szczególnie jabłka i grejpfruty. Nie jedz galaretek owocowych. Nie zawierają błonnika, ale niezdrowy cukier

Grupa 5: fasola i inne warzywa strączkowe (m.in. soja, ciecierzyca, jasiek, fasola szparagowa)

Działanie:  budują mięśnie, pomagają w spalaniu tłuszczu.
Jedz soczewicę, groch, hummus, soję warzywną. Nie jedz puree z fasolki, które zawiera dużo tłuszczów nasyconych.

Grupa 6: nabiał (odtłuszczone mleko, jogurty, sery i twarogi wiejskie)

Działanie:  wzmacnia kości, przyspiesza proces chudnięcia.
Wyklucz z menu tłuste mleko oraz lody jogurtowe.

Grupa 7: szpinak i inne zielone warzywa

Działanie: neutralizują wolne rodniki (cząsteczki powodujące starzenie się organizmu i pojawianie się nowotworów). Spożywaj warzywa kapustne (brokuły, brukselka), zielone, żółte, czerwone i pomarańczowe warzywa (np. papryka). Nie jedz sałatek warzywnych z majonezem

Grupa 8: płatki owsiane (błyskawiczne, bez dodatku cukru)

Działanie: dodają energii, wzmacniają popęd seksualny, obniżają poziom cholesterolu, utrzymują właściwy poziomu cukru we krwi. Pamiętaj, aby płatki nie były słodzone.

Grupa 9: jajka

Działanie:  budują mięśnie, spalają tłuszcz. Jajka są bogate w białko, witaminy A i B12, co jest ważne dla organizmu. Więcej: Co się kryje pod skorupką, czyli niezwykłe właściwości jajek

Grupa 10: indyk i inne chude mięsa (chuda wołowina, kurczak, ryby)

Działanie:  budują mięśnie, wzmacniają system odpornościowy. Jedz też małże i  bogate w kwasy omega-3 siemię lniane. Zapomnij o kiełbaskach, bekonie, wędlinach.

Grupa 11: masło orzechowe (tylko naturalne składniki, bez cukru)

Działanie:  buduje mięśnie, spala tłuszcze.
Przegryzaj orzechy nerkowca.

Grupa 12: białko serwatkowe

Działanie:  buduje mięśnie, spala tłuszcze.

Spożywaj  ser ricotta.
 

Kilka zasad:

  • Do śniadań, obiadów i kolacji włączaj produkty z co najmniej dwóch grup i przynajmniej z jednej z nich do pozostałych trzech posiłków
  • Dbaj o różnorodność produktów. Pamiętaj o odpowiedniej kombinacji białek, węglowodanów i tłuszczów
  • Dobrze, aby w każdej przekąsce znalazło się trochę białka.

Wskazówka 5: przestań liczyć kalorie

Podczas stosowania diety ABS, nie musisz liczyć kaloryczności zjadanych potraw, aby poprawić sylwetkę.

Wskazówka 6: raz w tygodniu możesz zjeść wszystko, na co masz ochotę

Dzień folgowania, to czas, kiedy możesz jeść wszystko na co masz ochotę, oczywiście w  rozsądnych ilościach.

szo