Dieta ananasowa


 
Starszy niż rok
Ananas to owoc , dzięki któremu w kilka dni można zrzucić 2 kilogramy. Zawarte w nim substancje przyspieszają bowiem przemianę materii.

Dieta powinna trwać 4 dni. W tym czasie spożywamy ananasa, ale nie tego z puszki, tylko świeżego. Ananas z puszki jest kaloryczny, ze względu na słodki syrop. Ananasy zawierają zestaw enzymów i kwasów owocowych. Dzięki temu spożywanie ananasów przyspiesza spalanie tłuszczu. Owoce te zawierają bromelinę, czyli enzym regulujący przemianę materii.

Ananasy pomagają również w walce z cellulitem, ponieważ wspomagają usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Każdego dnia diety na śniadanie pijemy świeży sok z ananasa. Przyda nam się więc sokowirówka. Możemy także wypić wodę z cytrusami i zjeść dwa plastry ananasa. Pamiętaj, że ananasa możesz jeść w różnej postaci: sałatka, sok, dodatek do mięs, omletów, ryżu.

Zobacz: Egzotyczne owoce. Nie miałeś pojęcia, jak bardzo są zdrowe!

Przykładowe menu:

DZIEŃ 1

Obiad: Ryba z patelni z warzywami i ananasem : 10 dag filetu z ryby (np. dorsza, kerguleny) oprószyć mąką i posolić. Obsmaż na łyżeczce oleju i odłóż na bok. Oddzielnie podduś 2 łyżki pomidorów z puszki tak, aby powstał gęsty sos. Na patelni krótko podduś pół pora i 2 plastry ananasa. Dodaj pomidorowy sos, rybę, podgrzej wszystko razem. Nie mieszaj, aby składniki nie straciły odrębnych smaków. Porcja 330 kcal.

Kolacja: Kolorowe łódeczki z cykorii : Obierz świeżą gruszkę, pokrój i skrop 2 łyżeczkami soku z cytryny. Dodaj drobno pokrojony plaster ananasa i jedną cykorię (zostaw kilka listków). Wymieszaj wszystkie składniki i napełnij sałatką liście cykorii. 5 dag miękkiego żółtego sera, np. goudy, pokrój w kostkę i posyp nim łódeczki. Na koniec dodaj drobno posiekany szczypiorek. Zjedz z kromką pumpernikla. Porcja 270 kcal.

DZIEŃ 2

Obiad: Omlet z ananasem Roztrzep 2 całe jajka. Przypraw odrobiną soli i mielonym imbirem lub kardamonem. Na patelni rozgrzej łyżkę oleju, wylej na nią masę jajeczną. Gdy omlet zetnie się od spodu, obróć go delikatnie, aby zrumienił się z drugiej strony. Wyłóż omlet na talerz, ułóż na nim 2 plastry ananasa, posyp 2 łyżeczkami uprażonych ziaren sezamowych. Porcja 340 kcal.

Kolacja: Orzeźwiająca sałatka z selerem : Z połówki małego ananasa wydrąż miąższ i pokrój go w drobną kostkę. 2 surowe pieczarki obierz i pokrój w plastry, następnie skrop sokiem z cytryny. Pokrój 2 łodygi selera naciowego. Wymieszaj wszystkie składniki. Posyp tartym żółtym serem. Na sos wymieszaj 150 ml jogurtu naturalnego zmieszanego z łyżeczką majonezu i odrobiną curry. Porcja 310 kcal.

DZIEŃ 3

Obiad: Soczysty szaszłyk z indyczej piersi : 15 dag indyczej piersi oraz 15 dag ananasa pokrój w spore kawałki. Nadziewaj na szpadki do szaszłyków na zmianę – raz kawałek mięsa, raz kawałek owocu. Na koniec skrop szaszłyki olejem, posyp ziołami, np. rozmarynem. Upiecz w piekarniku w temp. 180 st. Już na talerzu przypraw odrobiną soli i pieprzu . Zjedz z 2 łyżkami brązowego ryżu. Porcja 424 kcal.

Kolacja: Sałata z kozim serkiem i grzankami : Umyj i dobrze wysusz kilka liści zielonej sałaty, np. lodowej lub pierzastej. Pokrój w kostkę 2 plastry świeżego ananasa i 3 dag koziego sera. Dodaj do sałaty. Na sos wymieszaj łyżeczkę oliwy z łyżeczką soku cytrynowego, odrobiną cukru i soli. Polej sosem sałatę. 2 kromki grahamki pokrój w kostkę i usmaż grzanki na patelni bez tłuszczu. Gorącymi grzankami posyp sałatę. Porcja 370 kcal.

DZIEŃ 4

Obiad: Sznycel słodko-pikantny : 15 dag sznyclówki cielęcej oczyść z błon i rozbij lekko uchwytem noża. Usmaż mięso z obu stron na łyżce oleju i odłóż w ciepłe miejsce. Pozostały po smażeniu tłuszcz podlej odrobiną wody z sokiem z cytryny. Dodaj kroplę sosu tabasco. Rozgrzej patelnię i wrzuć do sosu pokrojony w kostkę plaster ananasa. Na chwilę wrzuć mięso, przypraw solą i czarnym pieprzem. Zjedz z pieczonym ziemniakiem. Porcja 423 kcal.

Kolacja: Lekka ryżowa sałatka z szynką : Ugotuj na sypko 3 dag (2 łyżki) ryżu basmati i ostudź. Pokrój w kostkę 4 dag drobiowej szynki i plaster ananasa. Wymieszaj wszystkie składniki i odstaw na godzinę do lodówki, aby sałatka nabrała smaku. Na tarce zetrzyj kawałek parmezanu. Posyp sałatkę po wierzchu serem i posiekaną natką pietruszki. Porcja 253 kcal.

szo

Czytaj też: Zdrowie tkwi w koktajlu

Zobacz też: Dieta śródziemnomorska - zasady, efekty i przykładowy jadłospis