Dieta bogata w wapń

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Wapń jest niezwykle ważny, ponieważ wzmacnia nasze kości. Odpowiednia dieta może chronić przed osteoporozą

Wapń to podstawowy budulec zębów i kości. Między 25 a 30 rokiem życie nasze kości osiągają swoją maksymalną siłę, dlatego warto zadbać o nie już w okresie dzieciństwa i młodości. Im silniejsze są nasze kości w szczytowym okresie życia, tym mniej będą podatne na złamania oraz urazy w późniejszych latach. Pamiętaj, aby dbać o kości przez całe życie.  Najwięcej wapnia potrzebują nastolatki w wieku 14-18 lat oraz kobiety po 50 roku życia. Kobiety w ciąży oraz karmiące mamy mają również duże zapotrzebowanie na wapń.

Czytaj: Wapń - niezbędny w naszym organizmie

Sprawdź jakie jest zapotrzebowanie na wapń oraz co pomaga w jego przyswajaniu
Co jeść?

•    Kapustę, zwłaszcza włoską (zawiera 100mg wapnia w 1g)
•    Produkty mleczne – mleko, serki, twarożki, jogurty
•    Ser żółty – zawiera 1000mg w 1g
•    Brokuły - mają w 1g - 120mg wapnia
•    Natka pietruszki
•    Soja
•    Migdały - w 1g mają aż 254mg wapnia

Co pomaga przyswajać wapń?

•    witamina D – ryby,
•    magnez – ryz, orzechy, kakao, groch
•    mangan - ziarna zbóż, owoce leśne, buraki, marchew, szpinak, sałata, szczypior, rzeżucha

Co obniża przyswajanie wapnia?

•    Szczawiany – rabarbar, botwinka, szczaw
•    Fosforany – używane do konserwowania żywności
•    Dieta bogata w tłuszcz i białko

SzO

Zonacz: 7 produktów bogatych w wapń

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła