Dieta dla kobiety o figurze typu gruszka


 
Starszy niż rok
Jeśli każdy dodatkowy kilogram odkłada ci się w dolnych częściach ciała, to masz figurę typu gruszka. Poznaj dietę odpowiednią dla siebie.

Sprawdź, czy rzeczywiście masz figurę gruszki poprzez wykonanie prostego działania. Podziel obwód swojej talii (w cm) przez obwód bioder. Wynik w przedziale od 0,50 do 0,84 oznacza, że masz figurę typu gruszka.

Poznaj: 6 trików, które ułatwiają odchudzanie

Jak dbać o figurę

  • Istnieje ryzyko, że będziesz mieć w przyszłości problemy ze stawami, zwłaszcza stawem biodrowym.  Dlatego spożywaj produkty bogate w wapń (sery, mleko i jego przetwory). Dużej ilości wapnia potrzebują kobiety po 50 roku życia, jeżeli nie stosują hormonalnej terapii zastępczej.
  • 2-3 razy w tygodniu jedz ryby morskie, które bogate są w wapń i dobrze przyswajalne białko, a przede wszystkim w kwasy tłuszczowe omega-3.
  • Uważaj na ilości kawy, które pijesz (kawa wypłukuje wapń)
  • Ogranicz sól i cukier.
  • Jedz warzywa, zwłaszcza bogate w witaminę C (por, pietruszka, seler, buraki, brokuły, warzywa strączkowe i kiełki).
  • Jedz owoce (cytrusy, jabłka i porzeczki).
  • Pij minimum 2 litry wody niegazowanej dziennie
  • Pij soki warzywne oraz zupy
  • Ponieważ twój organizm ma skłonności gromadzenia toksyn, nie jedz pokarmów wysoko przetworzonych ani konserwowanych.
  • Jedz produkty o niskim indeksie glikemicznym.
  • Spożywaj produkty bogate w białko: kasze, mięso i ryby, chude sery, jogurt, drób.
  • Ogranicz białe pieczywo,  masło, sosy, banany,  słodycze, produkty wędzone i konserwowane oraz alkohol.

Zobacz: Dieta dla osób pracujących przy komputerze

Czytaj też: Czy dieta wegetariańska może być niebezpieczna dla zdrowia?