Dieta dr Ewy Dąbrowskiej

Dieta wzbudza kontrowersje, ponieważ zakłada głodówkę. Według pani doktor może pomóc w problemach zdrowotnych

Według Dąbrowskiej wiele chorób cywilizacyjnych jest spowodowanych niewłaściwą dietą (niezdrowe jedzenie, nadmierne obżarstwo). Doktor jest zadania, że leki nie działają na przyczyny chorób, ale jedynie leczą objawy. Głodówka, czyli zmuszenie organizmu do żywienia się tym, co nagromadziliśmy skutkuje pozbyciem się nadmiarów  złogów, komórek zwyrodniałych itp. Trawienie wewnętrzne, czyli endogenne powoduje, że organizm oczyszcza się z toksyn, metali ciężkich i innych szkodliwych substancji.

Zobacz też: Dieta alkaliczna, czyli sposób na odkwaszenie organizmu

Zasady:

•    Dieta bazuje na owocach i warzywach, które aktywizują enzymy w naszym ciele
•    Zakłada okresowa głodówkę
•    Trwa 2-6 tygodni
•    Wykluczenie mięsa
•    Wykluczenie tłuszczu, białek
•    Niska kaloryczność – około 400kcal dziennie

Zobacz: Motywacja do odchudzania. Zobacz, jak odchudzanie zmienia człowieka!

Zalety:

•    Oczyszczenie organizmu
•    Utrata tkanki tłuszczowej
•    Pod koniec pierwszego tygodnia diety jesteśmy pełni energii
•    W pierwszych tygodniach mamy lepsze samopoczucie
•    Po przetrwaniu pierwszych najtrudniejszych dni, kolejne są znacznie lepsze
•    Zmniejszeniu ulegają bóle wieńcowe, stawowe, chromanie.
•    Dieta pozwala na normalizację ciśnienia, cofanie się cukrzycy i choroby wieńcowej

Wady diety:

•    Pierwsza faza może skutkować wysypką, pryszczami, ropieniem oczu, przekrwieniem białek ocznych, nieprzyjemnym zapachem z ust, nieprzyjemnym zapachem potu, intensywnie przetłuszczającymi się włosami, opryszczką, bólami stawów.

Co jeść?

•    warzywa w korzeniu – marchewkę, seler, pietruszkę, chrzan, buraki, rzodkiewkę i rzepę
•    warzywa liściaste – sałatę, seler naciowy, zieloną pietruszkę, rzeżuchę, koper, zioła
•    cebulę, por, czosnek
•    warzywa psiankowate – pomidora i paprykę
•    warzywa kapustne – kapustę białą, czerwoną, pekińską, włoską, kalafiora, kalarepkę
•    warzywa dyniowate – dynię, kabaczka, cukinię, ogórki
•    owoce – jabłka, cytryny, grejpfruty

Zobacz też: 24-godzinna dieta owocowa

Czego nie jeść?

•    roślin strączkowych
•    ziemniaków
•    ziaren zbóż
•    orzechów
•    słodkich owoców

Zobacz: 6 trików, które ułatwiają odchudzanie

Sprawdź też: Dieta kopenhaska – zasady, efekty i jadłospis

Czytaj: Post Daniela, czyli na czym polega dieta Daniela