Dieta jodowa


 
Starszy niż rok
Dieta jodowa jest oparta na produktach zawierających jod – głównie rybach

Jod zwiększa produkcję hormonów tarczycy, przez co ulega przyspieszeniu przemiana materii i zmniejsza się apetyt na słodycze. Dlatego w diecie jodowej bazę stanowią produkty bogate w jod.

Jod dla organizmu

Dziennie powinno dostarczać się do organizmu 140 – 160 ug jodu. Bogatym źródłem jodu są ryby (śledź, dorsz, ostrygi) i owoce morza. Wiele jodu mają też produkty mleczne, jajka, szpinak, szczypiorek i natka pietruszki.

Przy diecie jodowej należy unikać słodyczy, roślin strączkowych i kapustnych, herbaty, kawy i coli. Mogą one utrudniać wchłanianie się jodu.

Stosując dietę jodową trzeba jeść dwa posiłki dziennie, które będą bogate w jod. Do tego trzeba pić wodę niegazowaną – najlepiej także bogatą w jod (minimum 2 litry dziennie).

Zobacz: Dobra dieta dla twojego mózgu

Zawartość jodu w 100 g produktu:

dorsz – 110 uq,
łosoś – 44 uq,
płastuga – 52 uq,
makrela wędzona – 40 uq,
śledź – 30 uq.


Źródło: Medme.pl
SzO

Czytaj też: Zdrowe sposoby na odchudzanie – porady dietetyka

Zobacz też: Wegetarianizm, weganizm i inne formy diety bezmięsnej