Dieta o niskiej kwasowości przeciw refluksowi


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Główną przyczyną refleksu i zgagi jest pożywienie o dużej kwasowości, a nie zbyt duża ilość kwasów żołądkowych. W walce z tymi problemami może pomóc dieta zachowująca równowagę kwasowo-zasadową

Dieta związana jest ze spożywaniem większej ilości odpowiednich warzyw i owoców oraz ograniczeniu mięsa i przetworzonej żywności.

Dieta o niskiej kwasowości

Pacjenci dr. Jamie Koufman stosowali dietę o niskiej kwasowości, czyli taką, która dopuszcza jedynie pokarmy i napoje o współczynniku ph poniżej 5 (ph 7 jest obojętne). Im niższe ph, tym pożywienie jest bardziej kwasowe, np. truskawki mają ph 3,5, natomiast sos barbecue – 3,7. Te produkty wykazują zatem zwiększoną kwasowość. Dr Koufman twierdzi, że wszystkiemu winny jest zwiększony poziomem pepsyny, enzymu wydzielanego przez komórki gruczołowe żołądka, ale u niektórych chorych może być on wywarzany także w przełyku. Wtedy nie wystarczy zmniejszyć wydzielania kwasów żołądkowych. Konieczne jest również przestrzeganie diety o niskim współczynniku ph. Według dr Koufman, większą kwasowość zwykle wykazują produkty przetworzone, gdyż wymagają tego przepisy dotyczące bezpieczeństwa żywności (większa kwasowość bardziej chroni przez zakażenia pokarmowymi). Dlatego – twierdzi uczona – większe spożycie takiej żywności zwiększa ryzyko raka przełyku, gdyż częściej powoduje przewlekły refluks.

Na refluks najlepsze melony i banany

Dietetyczka osobom cierpiącym z powodu refluksu zaleca produkty o ph nie niższym niż 5. Można zatemgrypa,1103,1.html"> jeść melony i dojrzałe banany (są wysoko i średnio zasadowe), a także cytryny i lemonki, które pomimo smaku dają w organizmie odczyn zasadowy. Należy natomiast unikać pomidorów i cebuli, lepiej sięgać po rośliny strączkowe i brokuły. Z mięs polecane są ryby, kurczaki można spożywać tylko bez skóry. Niektóre produkty nie są kwasowotwórcze, ale należy ich unikać, bo nasilają refluks. Dr Koufman odradza zatem tłuste mięso, produkty mleczne, kofeinę, czekoladę, napoje gazowane, alkohol oraz miętę. Dodaje, że niekorzystne mogą też być orzechy, czosnek, ogórki oraz ostre potrwa, bo u niektórych osób nasilają dolegliwości powodowane refluksem.Osoby, którym nie doskwiera silny refluks, mogą spożywać produkty o współczynniku ph nie mniejszym niż 4. Mogą zatem dodatkowo jeść jabłka, maliny oraz jogurt.

az, PAP
 

Powiązane artykuły
  1. Żyj na diecie bezglutenowej
  2. Dieta dla wrzodowców
  3. Menu bez glutenu
  4. Dietoterapia w celiakii
  5. Jak wygląda menu diabetyka?
Najczęściej czytane
  1. Zapisz się na newsletter i odbierz kod rabatowy do Drogerii Natura
  2. 15 sposobów na piękną skórę latem. Jak dbać o cerę w upał?
  3. Domowe sposoby na kaca. Podpowiadamy, jak uniknąć bólu głowy
  4. Zdrowa Jesień - badania diagnostyczne 50% taniej
  5. Jak prawidłowo zmierzyć długość penisa. Czy centymetry mają znaczenie?