Dieta skuteczna i szybka? Stosuj się do kilku zasad!


 
Otyłość jest chorobą cywilizacyjną, z którą trudno walczyć. Duża ilość niezdrowych, sztucznych produktów na rynku determinuje naszą codzienną dietę. Brak świadomości na temat zdrowego odżywiania, wagi zrównoważonych i pełnowartościowych posiłków jest jedną z głównych przyczyn problemów ze zdrowiem. Czy istnieje szybka i skuteczna dieta, która pozwoli pozbyć nam się zbędnych kilogramów? Jakich zasad należy się trzymać, aby schudnąć i cieszyć się dobrym zdrowiem?

Artykuł partnera

Wyeliminuj cukier

Dorosła osoba może spożywać średnio nawet 50 kg cukru rocznie. Skąd się biorą tak ogromne liczby, jeżeli słodzimy tylko dwa razy dziennie kawę i herbatę? Okazuje się, że cukier jest „ukryty” pod różnymi postaciami. Możemy znaleźć go w pozornie zdrowych batonikach, sosach, pieczywie i wiele innych szeroko dostępnych produktach spożywczych. Diety skuteczne i efektywne zakładają całkowitą eliminację białego cukru na rzecz jego roślinnych zamienników. Nie należy używać sztucznych słodzików, które mogą poważnie zaszkodzić zdrowiu. Stewia jest najlepszą alternatywą. Ta roślina pochodzi z Ameryki Południowej i wyróżnia się bardzo słodkim smakiem (400 razy bardziej słodszym niż cukier!). Stewia dostępna jest w postaci suszonych liści, proszku, płynu i tabletek. Warto wprowadzić ją jako bezpieczny zamiennik cukru.

Dieta skuteczna i pyszna? Jedz zdrowe słodycze

To prawda, że na diecie odchudzającej możemy pozwolić sobie na zdrowe słodycze domowej roboty (pod warunkiem, że ćwiczymy!). Diety skuteczne i zdrowe pozwalają na małe odstępstwa, jeżeli nie możemy żyć bez słodyczy, przyrządzajmy je sobie od czasu do czasu. Ważne jednak, aby były w racjonalnej ilości. Spożywanie zdrowych słodkości przyczyni się do dobrego nastroju – nie będziemy zestresowani, że musimy wykluczyć ulubione przekąski. Będą obecne, tylko w innej formie.

Dieta skuteczna, polecana przez dietetyków, zawiera zbilansowany jadłospis przygotowany według naszych preferencji. Jakie słodycze można jeść? Dobrym pomysłem na drugie śniadanie są kulki z kaszy jaglanej, wiórków kokosowych i migdałów lub ciasteczka owsiane składające się z płatków owsianych, banana, daktyli, żurawiny. Możemy sobie pozwolić na kilka bez wyrzutów sumienia w dzień treningowy. Szybka, skuteczna dieta może całkowicie wykluczyć słodycze na etapie redukcji, natomiast chcąc utrzymać wagę, warto od czasu do czasu pozwolić sobie na przyjemności.

Dieta skuteczna i szybka? Pełna witamin!

Witaminy to niezbędne substancje, które przyczyniają się do zachowania dobrego zdrowia i urody. Bez nich organizm nie może prawidłowo funkcjonować, dlatego diety skuteczne i zdrowe przewidują codzienną dawkę ukrytą w owocach i warzywach. Jeżeli jemy zbyt mało posiłków, dieta skuteczna nie będzie. Do każdego z 4 lub 5 posiłków dziennie (w zależności od sposobu życia) należy dodawać warzywa, a owoce spożywać na drugie śniadanie lub dodawać do pierwszego. Warzywa i owoce to szczególna grupa produktów, która charakteryzuje się bardzo wysoką wartością odżywczą. Szybka, skuteczna dieta nie może się bez nich obyć.

Skorzystaj z pomocy specjalisty

Pierwsze kroki w walce o piękną sylwetkę i zdrowie mogą być dość trudne, z tego względu warto skonsultować się z dietetykiem, który dobierze indywidualnie skomponowany jadłospis. Obecnie dieta online cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Dieta skuteczna i szybka przez internet jest równie satysfakcjonująca jak osobiste wizyty u specjalisty. Dieta online jest również dobrą alternatywą dla osób o szybkim tempie życia, które chcą zachować dobre zdrowie.