Dieta skuteczna i szybka? Stosuj się do kilku zasad!

Otyłość jest chorobą cywilizacyjną, z którą trudno walczyć. Duża ilość niezdrowych, sztucznych produktów na rynku determinuje naszą codzienną dietę. Brak świadomości na temat zdrowego odżywiania, wagi zrównoważonych i pełnowartościowych posiłków jest jedną z głównych przyczyn problemów ze zdrowiem. Czy istnieje szybka i skuteczna dieta, która pozwoli pozbyć nam się zbędnych kilogramów? Jakich zasad należy się trzymać, aby schudnąć i cieszyć się dobrym zdrowiem?
Uśmiechnięta kobieta siedząca przy stole pełnym świeżych owoców
Źródło: 123RF

Spis treści

Artykuł partnera

Wyeliminuj cukier

Dorosła osoba może spożywać średnio nawet 50 kg cukru rocznie. Skąd się biorą tak ogromne liczby, jeżeli słodzimy tylko dwa razy dziennie kawę i herbatę? Okazuje się, że cukier jest „ukryty” pod różnymi postaciami. Możemy znaleźć go w pozornie zdrowych batonikach, sosach, pieczywie i wiele innych szeroko dostępnych produktach spożywczych. Diety skuteczne i efektywne zakładają całkowitą eliminację białego cukru na rzecz jego roślinnych zamienników. Nie należy używać sztucznych słodzików, które mogą poważnie zaszkodzić zdrowiu. Stewia jest najlepszą alternatywą. Ta roślina pochodzi z Ameryki Południowej i wyróżnia się bardzo słodkim smakiem (400 razy bardziej słodszym niż cukier!). Stewia dostępna jest w postaci suszonych liści, proszku, płynu i tabletek. Warto wprowadzić ją jako bezpieczny zamiennik cukru.

Dieta skuteczna i pyszna? Jedz zdrowe słodycze

To prawda, że na diecie odchudzającej możemy pozwolić sobie na zdrowe słodycze domowej roboty (pod warunkiem, że ćwiczymy!). Diety skuteczne i zdrowe pozwalają na małe odstępstwa, jeżeli nie możemy żyć bez słodyczy, przyrządzajmy je sobie od czasu do czasu. Ważne jednak, aby były w racjonalnej ilości. Spożywanie zdrowych słodkości przyczyni się do dobrego nastroju – nie będziemy zestresowani, że musimy wykluczyć ulubione przekąski. Będą obecne, tylko w innej formie.

Dieta skuteczna, polecana przez dietetyków, zawiera zbilansowany jadłospis przygotowany według naszych preferencji. Jakie słodycze można jeść? Dobrym pomysłem na drugie śniadanie są kulki z kaszy jaglanej, wiórków kokosowych i migdałów lub ciasteczka owsiane składające się z płatków owsianych, banana, daktyli, żurawiny. Możemy sobie pozwolić na kilka bez wyrzutów sumienia w dzień treningowy. Szybka, skuteczna dieta może całkowicie wykluczyć słodycze na etapie redukcji, natomiast chcąc utrzymać wagę, warto od czasu do czasu pozwolić sobie na przyjemności.

Reklama

Dieta skuteczna i szybka? Pełna witamin!

Witaminy to niezbędne substancje, które przyczyniają się do zachowania dobrego zdrowia i urody. Bez nich organizm nie może prawidłowo funkcjonować, dlatego diety skuteczne i zdrowe przewidują codzienną dawkę ukrytą w owocach i warzywach. Jeżeli jemy zbyt mało posiłków, dieta skuteczna nie będzie. Do każdego z 4 lub 5 posiłków dziennie (w zależności od sposobu życia) należy dodawać warzywa, a owoce spożywać na drugie śniadanie lub dodawać do pierwszego. Warzywa i owoce to szczególna grupa produktów, która charakteryzuje się bardzo wysoką wartością odżywczą. Szybka, skuteczna dieta nie może się bez nich obyć.

Reklama

Skorzystaj z pomocy specjalisty

Pierwsze kroki w walce o piękną sylwetkę i zdrowie mogą być dość trudne, z tego względu warto skonsultować się z dietetykiem, który dobierze indywidualnie skomponowany jadłospis. Obecnie dieta online cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Dieta skuteczna i szybka przez internet jest równie satysfakcjonująca jak osobiste wizyty u specjalisty. Dieta online jest również dobrą alternatywą dla osób o szybkim tempie życia, które chcą zachować dobre zdrowie.

Oceń artykuł

(liczba ocen 18)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!