Dieta warzywna


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

... czyli zdrowie z warzyw!

Warzywa dostarczają nam witamin i minerałów. Autorzy diety warzywnej wpadli na pomysł by przez tydzień jeść same warzywa. Okazało się, że osoby korzystające z warzywnego menu schudli nawet 5 kg w ciągu tygodnia. Ponadto jedzenie warzyw poprawia cerę, usuwając toksyny z organizmu.

Dieta warzywna udowodni Ci, że można jeść tylko 600 kalorii dziennie i nie czuć głodu. Co więcej, warzywne posiłki dostarczą ci tyle witamin i soli mineralnych, że schudniesz szybko i  zdrowo. Codziennie jedz śniadanie, obiad i wczesną kolację. Na każdy z tych posiłków wybierz jedno z proponowanych przez nas dań.

Czytaj też: Czy kalorie sycą zawsze tak samo?

Dieta niewskazana jest dla kobiet w ciąży i dorastających dzieci.

Przykładowe menu:

Śniadanie - do wyboru:
•    kromka ciemnego pieczywa, starta marchew rozłożona na pieczywie i jajko na twardo.
•    kromka chleba z plasterkami pomidora i cukinii posmarowana serkiem twarogowym i szczypiorkiem
•    opakowanie serka homogenizowanego  zmieszaj z rzodkiewką i ogórkiem, dopraw ziołami, zjedz z pieczywem chrupkim

Obiad - do wyboru:
•    sałatka kalafiorowo-brokułowo-szynkowa (po kilka różyczek brokułów i kalafiora gotuj kilka minut, dodaj pokrojony plaster szynki i zamieszaj z jogurtem i zieleniną)
•    sałatka z fasolki szparagowej i pomidora (ugotuj 25 dag fasolki, dodaj obrany ze skórki pomidor, połowę puszki kukurydzy, plaster szynki, wyciśnięty ząbek czosnku)
•    gulasz warzywny (cukinię i 2-3 małe kalarepy gotuj kilka minut, następnie dodaj serek z natką pietruszki i ugotowane pokrojone jajko)

Kolacja - do wyboru:
•    sałatka z marchwi i kalarepy (marchew i kalarepę obierz i zetrzyj lub pokrój w cienką słomkę, małą główkę sałaty umyj, osusz i porwij na kawałki, dodaj ugotowane jajko, całość zalej sosem winegret , posyp natką pietruszki)
•    sałatka z papryki i kukurydzy (średniej wielkości sałata, po pół kolorowych papryk, pół puszki kukurydzy, nasiona słonecznika, 2-3 łyżki twarogu zmieszaj ze sproszkowanym sosem ziołowym lub jogurtowym i odrobiną wody, całość wymieszaj)
•    sałatka z rzepy i kapusty pekińskiej (średniej wielkości rzepę i rzodkiew zetrzyj na grubej tarce, kilka liści kapusty lub sałatę porwij na kawałki, obierz ogórka, pokrój na plasterki. Jogurt zmieszaj z opłukanym i posiekanym koperkiem, sokiem z cytryny oraz drobno pokrojonym indykiem albo rybą - odstaw na 15 minut. Sałatkę polej sosem. Tost lekko ponacinaj w kratkę, zrumień w tosterze i połam na kawałki, grzankami posyp sałatkę.

Ek, mamzdrowie.pl

Zobacz: Jak wygląda jadłospis wegetarianina?

Sprawdź: Dieta kapuściana - jadłospis, zasady, efekty

Czytaj: Post Daniela, czyli na czym polega dieta Daniela