Dieta węglowodanowa


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Cukry, których potrzebujesz w codziennej diecie.

Każdy z nas wie, że im szybciej spalamy pokarmy, tym więcej tracimy na wadze. Szczupłe osoby mają szybką przemianę materii, dlatego mogą jeść do woli i wszystko. Na szczęście istnieją produkty, które przyspieszają metabolizm i pomagają szybko i skutecznie schudnąć.

Jedz mało i często

Wbrew pozorom, dieta węglowodanowa nie polega na spożywaniu cukru, słodyczy czy ciast, ale opiera się na jedzeniu owoców (takich jak banany, grejpfruty czy winogrona), warzyw oraz piciu różnego rodzaju soków warzywnych i owocowych.
W czasie stosowania diety należy na ogół przyjmować dodatkowe witaminy i mikroelementy, bowiem wpływają one na lepsze przyswajanie węglowodanów. Jeśli w naszym organizmie jest ich zbyt mało, wówczas zdecydowanie spowalnia się proces przemiany materii.

Zobacz: Jak powinna wyglądać dieta sportowca? - Wywiad z Patrycją Moskwą

Indeks glikemiczny

Przemiana materii jest najefektywniejsza, gdy poziom cukru we krwi utrzymuje się długo na tym samym poziomie, a to zależy od węglowodanów. Trzeba jednak podkreślić, że niektóre węglowodany powodują znaczne wahania cukru, podczas gdy inne niemalże wcale go nie zmieniają.

To właśnie indeks glikemiczny, wskazuje, w jakim stopniu produkty wpływają na zmiany poziomu cukru. Im produkt ma niższy wskaźnik IG, tym mniej obciąża przemianę materii, a co za tym idzie, można go zjeść w większych ilościach.

Największy indeks IG, wynoszący 100, ma biały cukier, ponieważ najszybciej podnosi poziom cukru we krwi. Nie można go, więc spożywać nawet w niewielkich ilościach.

Dzień 1

Śniadanie: Surówka z kapusty pekińskiej, plasterek polędwicy, szynki drobiowej, kiełbasy krakowskiej; szklanka herbaty bez cukru.
Drugie śniadanie: Twarożek, jogurt, woda niegazowana.
Obiad: 150 g mintaja gotowanego w warzywach, surówka z kapusty kiszonej i marchewki z łyżeczką oliwy z oliwek, szklanka herbaty bez cukru.
Podwieczorek: 150 g zmiksowanej dyni, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Kolacja: Zapiekanka z warzyw, szklanka herbaty zielonej bez cukru.

Dzień 2

Śanidanie: 200 g chudego białego sera, łyżka mleka, łyżka posiekanego szczypiorku, 3 rzodkiewki, 1/2 małego ogórka świeżego, 1/4 papryki żółtej, szklanka herbaty zielonej bez cukru.
Drugie śniadanie: 50 g orzeszków pistacjowych, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Obiad: 150 g cielęciny gotowanej z warzywami (8 pieczarek duszonych na łyżeczce oliwy z oliwek, 4 szparagi), surówka z sałaty zielonej, pomidora, ½ cebuli i ogórka kwaszonego z łyżeczką oliwy z oliwek, szklanka wody mineralnej bez cukru.
Podwieczorek: 150 g awokado, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Kolacja: sałatka kolorowa, szklanka herbaty bez cukru.

Dzień 3

Śniadanie: Jajecznica z dwóch jaj, ½ pomidora, ½ cebuli na łyżeczce oliwy z oliwek, surówka z cykorii, szklanka herbaty bez cukru.
Drugie śniadanie: 30 g łuskanych pestek słonecznika, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Obiad: 150 g piersi z kurczaka bez skóry pieczonej w folii bez tłuszczu, 200 g brokułów gotowanych na parze, szklanka herbaty czerwonej bez cukru.
Podwieczorek: Sok wielowarzywny .
Kolacja: 200 g serka fromage z czosnkiem, 4 rzodkiewki, ogórek zielony, szklanka herbaty zielonej bez cukru.

Ek, naturalneoczyszczanie.pl

Poznaj: Najczęstsze błędy żywieniowe