Dieta ziemniaczana

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Mimo że wiele diet eliminuje właśnie ziemniaki, ta przywraca im należne miejsce.

Spis treści

Ziemniaki są cennym źródłem witaminy C, która - jak niedawno odkryli naukowcy - w odpowiedniej dawce wygładza naszą skórę (średni ziemniak zawiera ok. 15 mg witaminy C, a dzienne zapotrzebowanie wynosi 60 mg).
Żółte odmiany mają także sporo beta-karotenu, a wszystkie gatunki zawierają witaminy K, H, PP, B1, B2 i B6. Poza tym w ziemniakach znajdziemy także niewielkie ilości wapnia, magnezu, żelaza, sodu, fluoru, jodu i siarki.

Zobacz: Dobra dieta dla twojego mózgu

Jadłospis diety ziemniaczanej

Pamiętajmy jednak, że sukcesem diety ziemniaczanej jest ich odpowiednie przygotowanie - absolutnie nie smażymy ziemniaków i nie podlewamy ich tłustymi sosami, które bardzo tuczą.

  • Dzień pierwszy:

Śniadanie: starte jabłko, 2 łyżki płatków zbożowych, 150 ml jogurtu naturalnego. Kromka pieczywa pełnoziarnistego z margaryną i łyżeczką miodu.
Obiad: pizza ziemniaczana: 2 ziemniaki ugotuj, utłucz, dodaj jajko, łyżkę mąki, sól, pieprz, gałkę muszkatołową. Wyrób ciasto, wyłóż nim wysmarowaną masłem i posypaną tartą bułką tortownicę. Posmaruj wierzch oliwą, posyp żółtym serem i oregano. Piecz 20 min w 180°C.
Kolacja: ziemniak faszerowany pastą z serka homogenizowanego, świeżego ogórka, tymianku i mięty z jogurtem.

  • Dzień drugi:

Śniadanie: sałatka z pomidora, sera mozzarella i łyżki oliwy, 2 kromki pieczywa chrupkiego z margaryną, szklanka soku wielowarzywnego, kefir z łyżeczką otrąb.
Obiad: zapiekanka: 2 ziemniaki ugotuj w mundurkach, obierz, pokrój na plastry. Por i 4 pieczarki potnij w plasterki i zblanszuj. Żaroodporne naczynie posmaruj masłem, ułóż warzywa i 3 łyżki groszku, posyp oregano, podlej 3 łyżkami bulionu. Zapiekaj 20 min w 180°C. 1/4 ananasa.
Kolacja: sałatka z ziemniaka, jabłka, ogórka kiszonego, jajka i dymki z sosem jogurtowo-musztardowym. Sok pomidorowy.

Zobacz też: Wegetarianizm, weganizm i inne formy diety bezmięsnej

  • Dzień trzeci:

Śniadanie: 150 g chudego serka wiejskiego wymieszaj ze 150 ml chudego jogurtu naturalnego, 2 łyżkami płatków owsianych i 2 łyżami szczypioru. Banan.
Obiad: krokiety ziemniaczane: 2 ziemniaki ugotuj w mundurkach, obierz, utłucz, dodaj jajko, łyżkę tartej bułki, sól i pieprz. Wymieszaj i uformuj krokiety. Ułóż je w natłuszczonej formie, posmaruj jajkiem i posyp startym serem. Zapiekaj ok. 10 min.
Kolacja: tost razowy z szynką i plastrami pieczonego ziemniaka, sos jogurtowy.

Ek, mamzdrowie.pl

Czytaj też: Zdrowe sposoby na odchudzanie – porady dietetyka

Sprawdź też: Dieta kopenhaska – zasady, efekty i jadłospis

Pytanie: Skąd czerpiesz inspirację na potrawy wigilijne?

  z internetu

  od kogoś bliskiego z rodziny

  z głowy

  z książki kucharskiej

  z prasy kobiecej

  od znajomych