Dieta ziemniaczana


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Mimo że wiele diet eliminuje właśnie ziemniaki, ta przywraca im należne miejsce.

Ziemniaki są cennym źródłem witaminy C, która - jak niedawno odkryli naukowcy - w odpowiedniej dawce wygładza naszą skórę (średni ziemniak zawiera ok. 15 mg witaminy C, a dzienne zapotrzebowanie wynosi 60 mg).
Żółte odmiany mają także sporo beta-karotenu, a wszystkie gatunki zawierają witaminy K, H, PP, B1, B2 i B6. Poza tym w ziemniakach znajdziemy także niewielkie ilości wapnia, magnezu, żelaza, sodu, fluoru, jodu i siarki.

Zobacz: Dobra dieta dla twojego mózgu

Jadłospis diety ziemniaczanej

Pamiętajmy jednak, że sukcesem diety ziemniaczanej jest ich odpowiednie przygotowanie - absolutnie nie smażymy ziemniaków i nie podlewamy ich tłustymi sosami, które bardzo tuczą.

  • Dzień pierwszy:

Śniadanie: starte jabłko, 2 łyżki płatków zbożowych, 150 ml jogurtu naturalnego. Kromka pieczywa pełnoziarnistego z margaryną i łyżeczką miodu.
Obiad: pizza ziemniaczana: 2 ziemniaki ugotuj, utłucz, dodaj jajko, łyżkę mąki, sól, pieprz, gałkę muszkatołową. Wyrób ciasto, wyłóż nim wysmarowaną masłem i posypaną tartą bułką tortownicę. Posmaruj wierzch oliwą, posyp żółtym serem i oregano. Piecz 20 min w 180°C.
Kolacja: ziemniak faszerowany pastą z serka homogenizowanego, świeżego ogórka, tymianku i mięty z jogurtem.

  • Dzień drugi:

Śniadanie: sałatka z pomidora, sera mozzarella i łyżki oliwy, 2 kromki pieczywa chrupkiego z margaryną, szklanka soku wielowarzywnego, kefir z łyżeczką otrąb.
Obiad: zapiekanka: 2 ziemniaki ugotuj w mundurkach, obierz, pokrój na plastry. Por i 4 pieczarki potnij w plasterki i zblanszuj. Żaroodporne naczynie posmaruj masłem, ułóż warzywa i 3 łyżki groszku, posyp oregano, podlej 3 łyżkami bulionu. Zapiekaj 20 min w 180°C. 1/4 ananasa.
Kolacja: sałatka z ziemniaka, jabłka, ogórka kiszonego, jajka i dymki z sosem jogurtowo-musztardowym. Sok pomidorowy.

Zobacz też: Wegetarianizm, weganizm i inne formy diety bezmięsnej

  • Dzień trzeci:

Śniadanie: 150 g chudego serka wiejskiego wymieszaj ze 150 ml chudego jogurtu naturalnego, 2 łyżkami płatków owsianych i 2 łyżami szczypioru. Banan.
Obiad: krokiety ziemniaczane: 2 ziemniaki ugotuj w mundurkach, obierz, utłucz, dodaj jajko, łyżkę tartej bułki, sól i pieprz. Wymieszaj i uformuj krokiety. Ułóż je w natłuszczonej formie, posmaruj jajkiem i posyp startym serem. Zapiekaj ok. 10 min.
Kolacja: tost razowy z szynką i plastrami pieczonego ziemniaka, sos jogurtowy.

Ek, mamzdrowie.pl

Czytaj też: Zdrowe sposoby na odchudzanie – porady dietetyka

Sprawdź też: Dieta kopenhaska – zasady, efekty i jadłospis

Temat miesiąca: Gardłowa Sprawa, przeziębienie i grypa