Dieta Zone

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Dieta Zone jest jedną z najbardziej znanych diet dzięki gwiazdom hollywoodzkim

To dzięki niej znane postacie wracały do formy i szczupłej sylwetki. Mówi się, że w ciągu dwóch tygodni jej stosowania traci się do 3 kg, a później do 3 kg miesięcznie. I to bez efektu jo-jo!

Twórcą diety jest Amerykanin dr. Barry Sears, dietetyk i biotechnolog. Dieta Zone znana także jako strefowa lub dieta 30-40-30, jest zaliczana do diet niskowęglowodanowych.  Główna zasada polega na przestrzeganiu proporcji pomiędzy głównymi składnikami białkami, cukrami i tłuszczami – ma być 30% energii z białek, 40% z węglowodanów i 30% z tłuszczów.

Komponując codzienny jadłospis można posłużyć się opracowanymi przez dr. Sears'a tabelami produktów białkowych, tłuszczowych i węglowodanowych, które wskazane są w diecie.

Jeśli wybieramy tłuszcze, to najlepiej te nienasycone i z zawartością kwasów tłuszczowych  Omega-3. Wybierając węglowodany, pamiętajmy o tych o niskim indeksie glikemicznym. Ograniczamy więc produkty z dużą zawartością skrobi. Natomiast źródłem białka powinno być dla nas chude mięso drobiowe, ryby, beztłuszczowe produkty mleczne, białka jajek i produkty sojowe.

Zobacz: Motywacja do odchudzania. Zobacz, jak odchudzanie zmienia człowieka!

Zasady diety:

•    przekąski i posiłki z diety Zone jedz najpóźniej godzinę po przebudzeniu
•    posiłki jedz co 4-6 godzin, a przekąski co 2 godziny jeśli oczywiście jesteś głodny
•    zaczynaj posiłek od białek, później dołóż węglowodany o niskim indeksie glikemicznym np: warzywa i wykorzystaj także dobre tłuszcze np: oliwę z oliwek

Tabelka produktów białkowych, tłuszczowych i węglowodanowych:

Produkty białkowe:

ser biały chudy, plaster (30 g) serek wiejski light 1/2 op. (150 g) białko jaja, 2 sztuki dorsz (50 g) halibut (50 g) tuńczyk w sosie własnym, ok. 1/3 puszki (90 g) krewetki, 3 sztuki małże, kraby, kalmary (ok. 50 g) łosoś (50 g) parówki sojowe, 2 sztuki wędlina drobiowa (30 g) pstrąg wędzony (ok. 30 g) tofu twarde (ok. 100 g), jajko, feta light (150 g) ser żółty (30 g) szynka (30 g) wieprzowina (30 g) wołowina (30 g) cielęcina (30 g) parówki cielęce, 2 sztuki kiełbasy (30 g), jogurt naturalny 0% (150 g) kefir 0% opakowanie (150 g), mleko 2 proc., 3/4 szklanki

Produkty tłuszczowe:

awokado, łyżeczka masła, 3 sztuki migdałów, oliwa z oliwek (1/2 łyżki), oliwki (5 sztuk), olej (tłoczony na zimno)- 1/2 łyżki, orzechy włoskie (2 sztuki), orzeszki ziemne (6 sztuk), śmietana (1/2 łyżki), majonez light (łyżka), majonez tradycyjny (1/2 łyżki), serek kremowy, np. Hochland (1/2 łyżki), ser pleśniowy (1,5 łyżeczki), pistacje (4 sztuki)

Produkty węglowodanowe:

brokuły (250 g), brzoskwinia (1 sztuka), cebula (2 sztuki), szczypiorek (2 pęczki), cykoria (5 główek), cukinia (2 sztuki (małe), główka sałaty, sok z 1 cytryny, 8 sztuk czereśni, fasolka szparagowa (szklanka), fasola biała sucha (1/4 szklanki), fasolka czerwona z puszki (1/4 szklanki), gruszka, jabłko, grejpfrut, jagody (1/2 szklanki) kalafior, kapusta (1/2 główki), kiwi, maliny, truskawki (szklanka), mandarynka, morele, śliwki świeże, 3 ogórki (1/2 kg lub 2 "węże"), papryka czerwona lub zielona(2 sztuki), pieczarki (1/2 kg), płatki owsiane, pomarańcze, pomidory, soczewica sucha (1/4 szklanki), szpinak gotowany (szklanka), winogrona (1/2 szklanki), kiełki (100 g), chleb jasny (cienka kromka), chleb razowy (1/2 kromki), chlebek Wasa (kromka), tost pełnoziarnisty (kromka), łyżka rodzynek, ananas, banan, batonik czekoladowy (1/4 sztuki), buraczki gotowane (szklanka), chałka (1/2 kromki), dżem niskosłodzony (łyżka), groszek zielony (1/2 szklanki), kajzerka (1/2 sztuki), kukurydza (1/2 szklanki), keczup (2 łyżki), lody waniliowe(2 łyżki), makaron ugotowany (1/4 szklanki), 4 szt. marchwi, 2 łyżki mąki, łyżka miodu, naleśnik (mały), 1/2 szklanki piwa, ryż biały, ugotowany (3 łyżki), ziemniaki gotowane lub pieczone (2 sztuki)

Ek, kobieta.pl

Zobacz: 6 trików, które ułatwiają odchudzanie

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła