Dobre śniadanie to dobre stopnie twojego dziecka

Dobre śniadanie to dobre stopnie twojego dziecka
Szkolna energia ucznia nie weźmie się z niczego. Aby ją mieć na wszystkie aktywności poranka i przedpołudnia, dziecko musi zjeść odpowiednio skomponowane śniadanie.

Dzieci muszą jeść regularnie i nie mogą pomijać żadnego z posiłków. Najważniejszym z nich jest śniadanie. Nie wolno o nim zapominać zwłaszcza podczas trwania roku szkolnego. Zapewnia ono organizmowi 25-30 procent potrzebnej energii, dostarcza niezbędnych witamin i mikroelementów, a dzięki temu pozwala na szybsze przetwarzanie informacji i przyswajanie wiedzy. Ponadto śniadanie poprawia nastrój, koncentrację i podnosi odporność na stres.

Zobacz: Śniadanie do pracy. 7 smacznych i prostych propozycji

Zobacz wideo: Jaki sport wybrać dla dziecka?

Trzymaj się zasad:

- dziecko śniadanie musi zjeść w spokoju, bez pośpiechu i poganiania, dlatego rano trzeba wstawać odpowiednio wcześnie;
- śniadanie musi być zdrowe, oparte na pełnowartościowych produktach;
- naucz dziecko, że śniadanie musi być zjedzone w domu, a drugie śniadanie w szkole. Taki nawyk przyda się mu w dorosłym życiu;
- słodkie płatki, ciasteczka – to nie są odpowiednie produkty na śniadanie;
- na śniadaniowym talerzu powinny znaleźć się produkty mleczne, takie jak: twaróg, jogurty, kefiry, pieczywo pełnoziarniste posmarowane dobrym tłuszczem roślinnym, niesłodzone płatki zbożowe. Nie może zabraknąć także warzyw i owoców;
- korzystajmy z sezonowych owoców i warzyw – jesienią niech to będą polskie jabłka, śliwki, winogrona czy arbuz;
- jeśli przygotowujemy kanapkę dla ucznia wybierajmy pieczywo pełnoziarniste;
- dziecko musi być odpowiednio nawodnione. Rano warto podać mu coś ciepłego do picia: słabą herbatę z miodem, kawę zbożową z mlekiem, kakao.

Zobacz: Wakacyjne drugie śniadanie - co wybrać dla siebie i dla dziecka

Przepisy na śniadanie dla dziecka

Oto kilka przykładów śniadań dobrych dla dzieci, na które przepisy zdradziła nam mama 10-letnich bliźniaków: Szymona i Matyldy. „Jestem mamą pracującą, dlatego staram się półprodukty do śniadania przygotować wieczorem dnia poprzedniego. Jeśli planuję podać kanapki z jajkiem, to jaja gotuję wcześnie, także pastę jajeczną lub ulubioną przez moje dzieci pastę z tuńczyka lub makreli przygotowuję wieczorem i wkładam do lodówki. Płatki owsiane, które są bardzo zdrowe, gotuję na wodzie wieczorem, dodaję do nich suszone owoce, a rano tylko podgrzewam i dosładzam miodem. Nigdy nie zapominam o drugim śniadaniu. Moje dzieci dostają kanapki, pieczone przeze mnie muffiny oraz owoce i warzywa: marchewkę, rzodkiewki" - mówi Jadwiga, mama bliźniaków. Jej przykładowy zestaw śniadaniowy na cały tydzień wygląda następująco:

- płatki owsiane ugotowane na wodzie z dodatkiem miodu, suszonych owoców, orzechów i mango lub duszonych śliwek;
- jajecznica na maśle, ze szczypiorkiem, plus kromka pełnoziarnistego chleba z masłem i pomidorem;
- jogurt naturalny ze świeżymi owocami, dosłodzony miodem;
- tost pełnoziarnisty z plasterkiem sera, szynki i ogórkiem kiszonym;
- kanapka z pastą z makreli (pół makreli połączonej ze szczypiorkiem i serkiem typu Philadelhia);
- samodzielnie upieczony muffin z suszonymi pomidorami i serem.

Beata Borys

Sprawdź: Jak powinno wyglądać drugie śniadanie dla Twojego dziecka?

Oceń artykuł

(liczba ocen 16)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA