Genetyczna mutacja przyczyną anoreksji?

Cierpisz na anoreksję? Jej przyczyną może być genetyczna mutacja, która zaburza metabolizm cholesterolu – twierdzą naukowcy.

Wyniki badań, jakie opublikowano w czasopiśmie „Molecular Psychiatry”, mogą całkowicie zmienić profilaktykę i leczenie anoreksja,37657.html">anoreksji. Obok czynników społecznych – takich jak stres, wzorce kulturowe czy presja środowiska – kluczowe znaczenie dla osób, które świadomie rezygnują z jedzenia, mogą mieć bowiem czynniki genetyczne.

Do tej pory przypuszczano jedynie, że jadłowstręt może mieć podłoże genetyczne (naukowcy zaobserwowali już wcześniej, że anoreksja „krąży w rodzinie”, problemy z jedzeniem wykrywano też u bliźniąt), nie zlokalizowano jednak żadnych konkretnych enzymów, jakie by za to odpowiadały. Przełomem okazały się badania międzynarodowej grupy badaczy z szeregu ośrodków naukowych Stanów Zjednoczonych i Europy.