Gimnastyka mózgu

Gimnastyka mózgu
Starszy niż rok
Stałe ćwiczenie mózgu utrzymują nasz umysł w dobrej formie. Mózg, tak samo jak mięśnie brzucha czy nóg, powinniśmy regularnie gimnastykować. Im częściej to robimy, tym lepiej. Nawet niewielki wysiłek intelektualny sprawi, że pamięć lepiej funkcjonuje.
pamięci" class="art__hash-separator">

Poznaj kilka zasad ćwiczenia pamięci

1. Zapisz siebie oraz swoje dziecko na lekcje muzyki. Naukowcy udowodnili, że są one znakomitym ćwiczeniem pamięci słuchowej. A właśnie dzięki tej pamięci łatwiej i szybciej zapamiętujemy usłyszane treści. Podobne efekty otrzymasz ucząc się śpiewać.

2. Używaj skojarzeń, czyli staraj się powiązać logicznie wypowiedziane treści ze sobą.

3. Emocje pozytywne wzmacnianą pamięć, natomiast emocje negatywne, takie jak silny strach czy stres potrafią skutecznie ją zablokować.

4. Przed nauką nowych treści powinieneś się zrelaksować i odprężyć, w ten sposób przygotujesz odpowiednia atmosferę i miejsce na nowy materiał, jaki dostarczysz pamięci.

5. Stwórz magazyn pamięci. Zapisuj skrócone informacje i co jakiś czas powtarzaj je.

6. Ucz się wierszy na pamięć.

7. Ćwicz koncentrację przy wszystkim co robisz.

8. Spacer czy gimnastyka sprawiają, ze mózg będzie lepiej pracował i łatwiej zapamięta informacje, a w dodatku pomieści ich znacznie więcej.

9. Pamiętaj, że najłatwiej zapamiętujemy treści, które usłyszymy lub przeczytamy na początku i na końcu. Łatwiej zapamiętamy też informacje, które pobudzają nas, intrygują lub rozbawią.

Radosław Kalicki

Przeczytaj także:

Gimnastyka pomaga uzależnionym

Dbaj o swoją pamięć niezależnie od wieku

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Jak często uprawiasz sport?

  codziennie

  3-4 razy w tygodniu

  1-2 razy w tygodniu

  nie uprawiam

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA