Hipomagnezemia – niedobór magnezu. Jak go rozpoznać i co stosować?

​Niedobór magnezu zwany hipomagnezemią oznacza szkodliwy dla zdrowia spadek magnezu w organizmie. Pierwsze objawy to przede wszystkim zły sen, częste skurcze, drganie powiek, ciągłe zmęczenie. Cierpisz na niedobór magnezu? Zdecyduj się na sprawdzone suplementy diety z magnezem, które usprawnią działanie całego twojego organizmu.
Leki

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera

Spis treści

Magnez to jeden z ważniejszych pierwiastków, którego odpowiednie stężenie, przyczynia się do prawidłowego działania organizmu. Niestety, ale wciąż wiele osób cierpi na hipomagnezemię. Pewnie zastanawiasz się co jest tego powodem i dlaczego ty również odczuwasz brak magnezu… Odpowiedź jest dosyć prosta i dotyczy spożywania żywności wysoce przetworzonej, a także życia w długotrwałym stresie.

Magnez – za co jest odpowiedzialny?

Funkcjonalność magnezu jest wielopoziomowa. Pierwiastek ten odpowiedzialny jest przede wszystkim za: usprawnianie układu nerwowego oraz szarych komórek. Co więcej, bierze on udział w wielu przemianach m.in. białek, węglowodanów oraz tłuszczów. Skutecznie zmniejsza nadpobudliwość działając na organizm kojąco i uspokajająco. Przyczynia się do poprawy jakości zapamiętywania oraz myślenia.

Jakie inne działanie wykazuje magnez?

  • Usprawnia działanie układu naczyniowo-sercowego,
  • Zapobiega chorobom serca, osteoporozie,
  • W połączeniu z wapniem i witaminą D buduje kości oraz zęby,
  • Skutecznie poprawia trawienie, przeciwdziała tworzeniu się kamieni w nerkach,
  • Chroni organizm przed toksycznymi pierwiastkami,
  • Reguluje napięcie mięśni, pomaga w leczeniu przewlekłego zmęczenia.

Magnez B6 – które suplementy diety mają najwyższą dawkę?

Niedobór magnezu wywołuje bardzo wiele objawów, które mogą skutkować groźnymi powikłaniami. Najpopularniejszymi objawami są: rozdrażnienie, skurcze mięśni, kołatanie serca, drganie powieki, bezsenność oraz zmęczenie. Jak się okazuje, brak zaopatrzenia się w suplementy witaminowo-mineralne, może doprowadzić do niebezpiecznego poziomu niedoboru magnezu a w konsekwencji większego prawdopodobieństwa na choroby cywilizacyjne jak np. nowotwór.

Odpowiednia dzienna dawka magnezu u osób dorosłych powinna wynosić ok. 270mg - 350mg. Naturalnie występujący magnez można uzyskać z produktów zbożowych, warzyw strączkowych, orzechów i czekoladzie. Jeżeli decydujesz się na preparaty witaminowo-mineralne, które w składzie posiadają magnez, warto zwrócić uwagę na ich przyswajalność. Jest to niezmiernie ważne, ponieważ nie każdy preparat z magnezem jest sobie równy.

Reklama

Czym różni się cytrynian magnezu od zwykłego magnezu?

Związek chemiczny o nazwie cytrynian magnezu stanowi całkowite źródło magnezu. Jest to substancja czynna, którą można przyjmować profilaktycznie lub nawet leczniczo. Podaje się ją w przypadku tradycyjnych objawów niedoboru magnezu w organizmie. Cytrynian magnezu posiada jednak pewne przeciwwskazania, do których należą: niewydolność nerek, hipotonia, hipermagnezemia oraz blok przedsionkowo-komorowy. Związek chemiczny wchodzi w interakcję z niektórymi lekami, dlatego nie jest polecany do stosowania wraz z:

  • Lekami zakrzepowymi
  • Witaminą B6
  • Lekami moczopędnymi, aminoglikozydów, cykloseryny

Pamiętaj, że suplementy diety nie służą do stosowania jako zamiennik zróżnicowanej diety. Utrzymanie zdrowia, polega na zrównoważonym odżywianiu i prowadzeniu aktywnego trybu życia. Ich zadaniem nie jest diagnoza, terapia czy też leczenie. Do diagnostyki niezbędna jest opinia lekarza. Jednak przyjmując suplementy, należy stosować się do zaleceń podanych na ulotce dołączonej do opakowania, a w razie wątpliwości skorzystać z porady specjalisty.

Reklama

Oceń artykuł

(liczba ocen 2)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!

<-- popup -->