I jak tu nie jeść, czyli żyj zdrowo z Beatą Sadowską

Premiera książki Beaty Sadowskiej „I jak tu nie jeść” okazała się wielkim sukcesem autorki. Tłumy gości, gratulacje, ale o tym, że książka jest naprawdę dobra niech świadczy fakt, że egzemplarzy zabrakło już po niespełna godzinie od rozpoczęcia wieczoru autorskiego! Na szczęście można ją kupić w księgarniach w całym kraju.



Przepisy Beaty Sadowskiej

„I jak tu nie jeść” to sześćdziesiąt trzy przepisy opatrzone apetycznymi zdjęciami. Przepisy na pewno stanowią inspirację do zmiany kulinarnych przyzwyczajeń. Wsparciem merytorycznym autorce służyła prof. Hanna Kunachowicz, wieloletnia dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie, a prywatnie teściowa dziennikarki. „W swojej książce dzielę się sprawdzonymi przepisami, a moim hitem jest zdrowa wersja popularnej Nutelli, którą uwielbia mój syn. Miksuję banan, miękkie awokado, daktyle z łyżką kakao i mamy zdrowy przysmak. Są produkty, bez których nie mogłabym się udać na bezludną wyspę. Z całą pewnością jest to kasza  gryczana, którą znam jeszcze z rodzinnego domu” – zdradziła Beata Sadowska. W książce pojawiają się pyszne przepisy na ryby, chipsy z pietruszki i pasternaka, leniwe z czarnym sezamem, doskonale pasty do chleba, napoje i słodkości.

Czytaj też: Motywacja do odchudzania. Zobacz, jak odchudzanie zmienia człowieka!

Czytelnik znajdzie także porady dotyczące kiełków, zdrowotności oleju rzepakowego, syropu z agawy czy imbiru oraz wiele innych cennych porad, których autorką jest prof. Hanna Kunachowicz. W książce nie zabrakło również przepisów na przysmaki dla dzieci, sprawdzonych przez syna Beaty – Tytusa. Autorka przekonała syna do jedzenia awokado, kaszy jaglanej, humusu czy komasy ryżowej. W książce podaje przepis na „Jajecznicę z awokado”, „Jaglankę z awokado w towarzystwie siemienia lnianego” czy „Zupę krem z warzyw”. Zatem dbajmy o siebie, a wiosna niech będzie motywacją do zmian.

Sprawdź też: W jaki sposób jedzenie wpływa na zmęczenie

Jeden z ulubionych przepisów Beaty Sadowskiej z książki „I jak tu nie jeść” to:

Pesto z kolendrą i orzechami i brazylijskimi

(Składniki na 2 osoby)

Składniki:
2 pęczki kolendry
100 g orzechów brazylijskich
sok z połowy cytryny
1/3 szklanki oliwy z oliwek
1/2 ząbka czosnku
sól i pieprz do smaku
Przygotowanie: Zmiksować wszystkie składniki. Podawać z razowym chlebem, makaronem albo... ziemniakami (uwielbiam!).

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA