I jak tu nie jeść, czyli żyj zdrowo z Beatą Sadowską

Premiera książki Beaty Sadowskiej „I jak tu nie jeść” okazała się wielkim sukcesem autorki. Tłumy gości, gratulacje, ale o tym, że książka jest naprawdę dobra niech świadczy fakt, że egzemplarzy zabrakło już po niespełna godzinie od rozpoczęcia wieczoru autorskiego! Na szczęście można ją kupić w księgarniach w całym kraju.

Spis treści

Przepisy Beaty Sadowskiej

„I jak tu nie jeść” to sześćdziesiąt trzy przepisy opatrzone apetycznymi zdjęciami. Przepisy na pewno stanowią inspirację do zmiany kulinarnych przyzwyczajeń. Wsparciem merytorycznym autorce służyła prof. Hanna Kunachowicz, wieloletnia dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie, a prywatnie teściowa dziennikarki. „W swojej książce dzielę się sprawdzonymi przepisami, a moim hitem jest zdrowa wersja popularnej Nutelli, którą uwielbia mój syn. Miksuję banan, miękkie awokado, daktyle z łyżką kakao i mamy zdrowy przysmak. Są produkty, bez których nie mogłabym się udać na bezludną wyspę. Z całą pewnością jest to kasza  gryczana, którą znam jeszcze z rodzinnego domu” – zdradziła Beata Sadowska. W książce pojawiają się pyszne przepisy na ryby, chipsy z pietruszki i pasternaka, leniwe z czarnym sezamem, doskonale pasty do chleba, napoje i słodkości.

Czytelnik znajdzie także porady dotyczące kiełków, zdrowotności oleju rzepakowego, syropu z agawy czy imbiru oraz wiele innych cennych porad, których autorką jest prof. Hanna Kunachowicz. W książce nie zabrakło również przepisów na przysmaki dla dzieci, sprawdzonych przez syna Beaty – Tytusa. Autorka przekonała syna do jedzenia awokado, kaszy jaglanej, humusu czy komasy ryżowej. W książce podaje przepis na „Jajecznicę z awokado”, „Jaglankę z awokado w towarzystwie siemienia lnianego” czy „Zupę krem z warzyw”. Zatem dbajmy o siebie, a wiosna niech będzie motywacją do zmian.

Jeden z ulubionych przepisów Beaty Sadowskiej z książki „I jak tu nie jeść” to:

Pesto z kolendrą i orzechami i brazylijskimi

Składniki: (na 2 osoby):

  • 2 pęczki kolendry
  • 100 g orzechów brazylijskich
  • sok z połowy cytryny
  • 1/3 szklanki oliwy z oliwek
  • 1/2 ząbka czosnku
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie: Zmiksować wszystkie składniki. Podawać z razowym chlebem, makaronem albo... ziemniakami (uwielbiam!).

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!

<-- popup -->