Idealna dieta dla paznokci


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Paznokcie szybko reagują na niedobory żywieniowe. Co jeść, aby były mocne i zdrowe?

Paznokcie szybko reagują na niedobory żywieniowe. Są wtedy słabe, łamliwe albo rozdwajają się. Co zatem należy jeść, aby były mocne i zdrowe? Muszą to być produkty zawierające witaminy i składniki mineralne. Przede wszyskim magnez, żelazo, wapń i cynk.

Poznaj: Sposoby na zdrowe paznokcie

Żeby paznokcie były piękne należy zjadać:

• warzywa liściaste, jak cykoria, szpinak, sałata (witaminy A, B1, B2, C, E, żelazo, flawonoidy),

• ryby i tran (nasycone kwasy tłuszczowe, witaminy B1 i B2),

• płatki owsiane (cynk, krzem, magnez, siarka, żelazo),

• orzechy (cynk, magnez, siarka),

• wątróbkę (cynk, miedź, żelazo),

• sery (siarka, witaminy A, B12),

• pomidory (witaminy A, C, cynk).

Bardzo ważna jest witamina B7, zwana biotyną. Jej źródłem są drożdże, sery, orzechy, soja, ziarna oraz nasiona. Nie bez znaczenia jest też zapewnienie witaminy B2 i B12.

Witaminę B2 znajdziesz najczęściej w marchwi, czosnku, imbirze, jabłkach oraz warzywach i owocach o zdecydowanej barwie. Natomiast witamina B12 w mleku oraz jego przetworach.

W przypadku gdy nie masz czasu na ułożenie sobie jadłospisu, pamiętaj że zawsze możesz uzupełnić dietę w gotowe zestawy witamin dostępne w aptece.

szo

Czy wiesz, że: Paznokcie świadczą o zdrowiu