Najzdrowsze miejsce w internecie

Ile kalorii ma bób?

W porównaniu do innych roślin strączkowych, bób jest zdecydowanie mniej kaloryczny. Ile kilokalorii znajduje się w 100 g bobu i jakie cenne witaminy on zawiera?
Ile kalorii ma bób
źródło:123RF
Spis treści

Ile kalorii ma bób?

W 100 g surowego bobu znajdziemy około 79 kalorii.Po obróbce termicznej będzie miał on zbliżoną wartość energetyczną, jednak znaczącemu podwyższeniu ulegnie jego indeks glikemiczny – to ważna informacja dla diabetyków. 

Duża zawartość białka w bobie sprawia, że na długo pozostawia on uczucie sytości i może zastąpić mięso w diecie wegetariańskiej lub wegańskiej. W przeciwieństwie do bobu, wiele roślin strączkowych posiada ponad 100 kilokalorii w 100 gramach, dlatego to właśnie po bób powinny sięgnąć osoby dbające o linię.

Właściwości bobu

Bób jest źródłem wielu witamin i minerałów.Zawiera on m.in. szereg witamin z grupy B, witaminy: A, C i K, wapń, żelazo, potas oraz cynk.

To także skarbnica kwasu foliowego, którego potrzebują zwłaszcza kobiety w ciąży. Bób powinny polubić także osoby ze skłonnością do anemii – połączenie żelaza, witaminy C, witamin z grupy B i kwasu foliowego w jednej roślinie będzie dla nich niezwykle cenne. Dzięki niskiej zawartości sodu i dużej ilości potasu, sprzyja on redukcji poziomu cholesterolu we krwi i reguluje ciśnienie. 

Zobacz też: Właściwości lecznicze bobu. Witaminy i wpływ na zdrowie

Jak jeść bób?

Najwięcej witamin znajduje się w skórce bobu, dlatego najlepiej jeść go w całości. Idealnie nadaje się do tego młody bób – im starszy, tym skórka robi się bardziej twarda. Ugotowany bób jest smaczny sam w sobie i nie potrzebuje zbyt wielu dodatków. Kawałek zimnego masła ułożony na ciepłych jeszcze ziarenkach, ugotowanie ich wraz z koperkiem lub kilkoma ząbkami czosnku – warto wypróbować każdy z tych sposobów. Z bobu można przygotować również zupę-krem, rewelacyjną pastę do chleba lub sałatkę. 

Czy wiesz, że… Sezon na bób rozpoczyna się zwykle w czerwcu i kończy w lipcu. W tym czasie warto więc wypróbować jak najwięcej przepisów z udziałem tej rośliny!

Czytaj:

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Odżywianie
Przeczytaj artykuł
Źródła witaminy C – co ma jej najwięcej? Produkty
Pomarańcze to nauralne źródło witaminy C
Przeczytaj artykuł
Najczęstsze objawy niedoboru witamin i składników mineralnych
Przeczytaj artykuł
Produkty bogate w magnez - przykłady. Przyczyny niedoboru
Szpinak, migdały i awokado, czyli produkty o dużej zawartości magnezu
Podobne artykuły
Witaminy na włosy – jakie na wypadanie i porost włosów?
Dlaczego ogórki są gorzkie?
Czy ziemniaki zawierają gluten?
Czy ogórki kiszone są zdrowe?

Reklama

Może to Cię zainteresuje
Dzbanek filtrujący - jaki wybrać i dlaczego filtrować wodę?
Jaki materac do łóżeczka dziecięcego? Na co zwrócić uwagę?
Jaki roller do twarzy wybrać i na co pomaga taki masaż?
Olejek CBD - jaki wybrać i czym się kierować przy zakupie?

Reklama