Innowacje w fitnessie

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Poznaj z nami nowe trendy w fitnessie

Spis treści

Podobnie jest ze sprzętem sportowym. Buty ujędrniające mięśnie pupy, platformy do ćwiczeń z zastosowaniem technologii NASA czy wkładki do butów które przez ucisk receptorów na stopie , w trakcie ćwiczeń stymulują nasz metabolizm. Temat diet pozwolą sobie pominąć choć wygląda nie mniej interesująco. Żyjemy w wieku rewolucyjnych odkryć, które maja sprawić ze będziemy żyć dłużej , sprawniej i będziemy posiadaczami szczupłego ciała.

Czytaj: Pierwsze kroki w treningu

Czy aby na pewno?

Już w latach 90 zasypano nas rożnego rodzaju rewolucyjnymi zestawami ćwiczeń często promowanych przez gwiazdy kina, modeli lub sportowców. Callanetics, Jane’s Fonda Workout, Pilatess to jedne z niewielu. My w Polsce mamy : Ibisza i Cichopek. A co ma do zaoferowania Świat ?. Jazzercise, Zumba, Gyrokinesis, Gyrotonic, Crossfit, Metabolic Effect, Pole dancing ,HIIT i wiele innch wypełniają rubryki reklam w magazynach Fitness. Przyjrzyjmy się paru z nich bliżej.

Jazzercise – Połączenie Jazz Dance, Pilatesu , Jogi, ćwiczeń z obciążeniami i Kickboxingu. A wszystko to przyprawione ruchami z latynoskich tańców. Innymi słowy swoisty miszmasz. Bo jak można połączyć Jazz z muzyką latynoską lub Kickboxing z Pilatesem . Pomysłodawcy Judi Sheppard Missett jakoś się to udało.

Zastosowanie dwóch skrajnych form ćwiczeń Pilatess – Kickboxing może być dobre ale dla osób już obeznanych z tymi technikami. Natomiast dla nowicjuszy może być przyczyna kontuzji.

Zumba – Kolejna forma tanecznych ćwiczeń powstała z połączenia hip-hopu, samby, salsy, merengue, mambo, paru układów z rożnych sztuk walki i ruchów z tańca brzucha oraz tańca kina Bollywood. Pomysłodawca takiego zestawu mógł być tylko ktoś pochodzący z krajów latynoskich i jest nim tancerz i choreograf Alberto "Beto" Perez z Kolumbii.

Jaka się tu nie bawić dobrze i przy tym nie nabrać dystansu do samego siebie. Wszystko to wygląda jak jedna z tych imprez kiedy wymaga się od nas przebrania i muzyka grana pochodzi z rożnych dekad. Dużym minusem jest fakt, ze osoby mniej sprawne poprzez wykonywanie dynamicznych ruchów, obejmujących rotacje w rożnych stawach i kręgosłupie mogą się nabawić kontuzji .

Grokinesis/Gyrotonic- zapytany znany koszykarz, co sadzi o tej formie ćwiczeń, odpowiedział, ze najpierw myślał, ze ktoś mu zaproponował jakiś drink z tonikiem. Pomysłodawcą jest kolejny tancerz (balet) i choreograf z Rumuni Julin Horvath. Sam autor określa swoja technikę jako nową formę jogi dla tancerzy. Rozpowszechnienie się jej spowodowało, że trafiła też do fitnessu. W odróżnieniu od Pilatesu, ruch wykonywany jest w rożnych płaszczyznach co wymaga ogromnej koncentracji i koordynacji.

Bardzo ciekawy i uspakajający program, który w połączeniu z nastrajającą muzyka może też mieć, pozytywne terapeutyczne rezultaty. Niestety autor zapomniał, ze nie każda cześć ciała powinna być ruchoma. Ćwiczenia w odcinku krzyżowym kręgosłupa często wychodzą poza naturalna ruchomość. Mimo wszystko warto spróbować.

Pole dancing (Taniec na rurce)- ulubiony przez mężczyzn, wykonywany głównie przez kobiety.. To co z boku wygląda ładnie i łatwe w wykonaniu, wymaga od wykonującego ogromnej siły, gibkości i kondycji, której nie powstydził by się nie jeden gimnastyk. Ćwiczenia wykonywane w zwisie i obejmujące obszerny zakres ruchu, sprawiają, ze na drugi dzień będziemy czuć się obalali na całym ciele. Panowie, więcej szacunku dla partnerek, które zdecydowały się ćwiczyć z zastosowaniem tego przyrządu.

Zobacz: Fitnessowa moda

Ogromnym plusem jest fakt, ze kobiety czuja się bardziej atrakcyjne, odzyskują pewność siebie i przy tym modelując ładną sylwetkę. Dla mnie same plusy, może to być bardzo dobry dodatek do tygodniowego zestawu ćwiczeń dla kobiet .

Cossfit- bardziej ekstremalna forma ćwiczeń, która jest połączeniem militarnego BOOT Camp z zawodami Strong Man. Podczas sesji wykonuje się ustalony zestaw ćwiczeń z jak największą ilością powtórzeń, lub określoną ilość powtórzeń w jak najkrótszym czasie. Zestaw to około 6 ćwiczeń obejmujące różne części ciała plus bieg na dystansie od 200 do 1500m. Osoby ćwiczące nagrywają swoja sesje i porównują z ta sama wykonana przez innych ćwiczących w różnych częściach świata (element rywalizacji)

Crossfit jest polem do popisu dla ludzi już sprawnych choć autor programu twierdzi inaczej. Po obejrzeniu jednej z sesji jestem jednak innego zdania. Chcesz odkryć limit swoich możliwości lub przetestować swoja psychikę? Spróbuj, ale nie codziennie. Raz w tygodniu wykonane ćwiczenia z zastosowaniem rutyny cross fit na pewno będzie wystarczające. Minus to fakt, ze wykonywanie podobnych ćwiczeń codziennie będzie mocno wyniszczające dla naszego organizmu. Wyobraźmy sobie, ze codziennie musimy biegać rożne dystanse z maksymalna prędkością

Metabolic Effect -połączenie diety, zdrowego stylu życia z ćwiczeniami wykonywanymi w podobnej formule jak cross fit. Pomysłodawcy tłumaczą, ze wykonywanie w ten sposób proponowanych ćwiczeń plus odpowiednia dieta ma na celu zmienić politykę hormonalna organizmu a nie koncentrować się tylko na spaleniu kalorii i jedzeniu mniej. Mottem przewodnim jest „Me”(Ja) co ma określać mocno zindywidualizowana rutynę treningowa No i na koniec słowa jednego z pomysłodawców „Intensywność jest jednakowo ważna, jak nie ważniejsza, od długości wykonywanych ćwiczeń” .

Bardzo ciekawa koncepcja, warta bliskiemu zapoznaniu się lub nawet zastosowaniu dla samego siebie. Nadal jednak wyglądająca jak jedna z tych z lat 90-tych, które miały zrewolucjonizować świat fitness i organizacje walczące z otyłością. Rezultaty rewolucyjnych ćwiczeń widzimy dzisiaj.

Podsumowując, analizę niektórych ofert, programów i metod fitness, nasuwa mi się tylko jeden wniosek. Każdy może znaleźć coś ciekawego dla siebie, nie pochłaniającego dużo czasu ale bez samodyscypliny i najlepszy program może okazać się mało skutecznym. Nie czekajmy wiec na to, że ktoś wykona za nas cała tą prace, a przy tym my będziemy bawić się dobrze. Zapytaj samego siebie czy zrobiłeś dzisiaj coś dla swojego zdrowia oprócz przeczytania tego artykułu ?

Pytanie: Skąd czerpiesz inspirację na potrawy wigilijne?

  z internetu

  od kogoś bliskiego z rodziny

  z głowy

  z książki kucharskiej

  z prasy kobiecej

  od znajomych