Jak przekonać się do aktywności fizycznej?

Jak przekonać się do aktywności fizycznej?
Starszy niż rok
O tym, że sport jest ważny i potrzebny w naszym życiu, wiemy od dziecka. Przekonują nas do niego rodzice w domu, nauczyciele w szkole, media w dorosłym życiu. Wprost bombardowani jesteśmy informacjami o możliwościach różnych sportowych wyzwań i niebezpieczeństwie życia bez sportu.

Co jednak zrobić, gdy po prostu padamy z nóg po powrocie z pracy czy uczelni. W dodatku jesienne aura wcale nie zachęca nas do wyjścia z domu, wprost przeciwnie, kusi wizja ciepłego koca i dobrego jedzenia. Na szczęście do sportu można się przekonać, a nawet się od niego pozytywnie uzależnić. Warto zacząć od małych kroczków, które nam to ułatwią.

Przeczytaj także: Ćwiczenia na depresje

Motywacja do uprawiania sportu

Krok 1

Początek jest trudny, więc nie odkładaj go na kolejny tydzień. Zacznij od dziś. Zacznij powoli i krótko. Jeśli zdecydujesz się na marsz na świeżym powietrzu – zrób go przez 10 minut. Gdy wolisz gimnastykę w domu, także nie przesadzaj, wystarczy 10 minut. Ćwicz regularnie każdego dnia przez tydzień, wybierz bardzo proste ćwiczenia jak skłony, przysiady, rowerek, wymachy rąk, krążenia bioder.

Krok 2

W kolejnym tygodniu zwiększ intensywność, tempo i długość ćwiczeń. Ale nie bardzo, tylko 5 minut dłużej. Teraz swój czas podziel na rozgrzewkę przed ćwiczeniami, rozciąganie, ćwiczenia i na zakończenie ponowne rozciąganie.

Przeczytaj także: 5 zalet robienia pompek, które zmotywują Cię do ćwiczenia

Krok 3

Teraz, w nagrodę za zaangażowanie, kup sobie ładny i wygodny strój do ćwiczeń. To zmobilizuje cię jeszcze bardziej. Zobaczysz, że gimnastykując się w ładnym stroju nawet w domu poczujesz się wspaniale. Zwiększ długość treningu o kolejne 5 minut. Jeśli w trakcie ćwiczeń coś sprawi ci ból – zmień ćwiczenie. Traktuj się łagodnie.

Krok 4

Pora na zmianę i różnorodność. Jeśli uprawiałeś gimnastykę w domu lub spacerowałeś, raz w tygodniu zacznij chodzić na basen. Możesz także dołączyć do gimnastyki domowej spacer. Ważne, aby twój wysiłek fizyczny był różnorodny i... przyjemny.

Przeczytaj także: Fitness pomoże schudnąć

Krok 5

Zwiększ codzienną gimnastykę do pół godziny. Warto pomyśleć o tym, aby zapisać się do klubu fitness lub na siłownię. Warto już ćwiczyć z trenerem, który dostosuje wysiłek do naszej kondycji i wieku i odpowie na wszystkie trudne pytania. Nie bójmy się pytać.

Krok 6

Raz w miesiącu zafunduj sobie masaż w salonie odnowy biologicznej – to mała nagroda za aktywność fizyczną. Jeśli pięć razy w tygodniu uprawiasz jakiś sport, możesz być z siebie dumny. Wystarczy pół godziny dziennie przez trzy dni plus basen i siłownia lub rower.

Przeczytaj także: Nie masz przyrządów do ćwiczeń? Wystarczy książka!

Iwona Kania

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA