Jak przestać jeść słodycze?

Uwielbiamy słodki smak, a jednocześnie wiemy, że cukier w czystej postaci - służący do słodzenia, oraz ten zawarty w ciastkach, cukierkach czy czekoladzie mają szkodliwy wpływ na nasz organizm, zaczynając od otyłości, a kończąc na ciężkich schorzeniach. Jak oszukać pragnienie zjedzenia czegoś słodkiego, gdy nie możemy lub nie chcemy jeść słodyczy.

Najlepszym źródłem słodkości jest dieta złożona z pełnego, roślinnego pożywienia, które jest wystarczająco długo przeżuwane, aby wydobyć jego słodki smak. Wszelkie węglowodany złożone, takie jak zboża , rośliny strączkowe i warzywa, im dłużej są przeżuwane, tym stają się słodsze. Łaknienie słodyczy będzie stopniowo zanikało.

Jedz słodkie warzywa - buraki, marchew, dynie, słodkie ziemniaki - na deser lub jako słodki deser. Słodkie, surowe marchewki są szczególnie wskazane w przypadku tzw. głodu na słodycze. Desery słódź owocami, sokami owocowymi, stewią. Używaj syropu klonowego lub melasy, kiełków i produktów ze skiełkowanych ziaren. Aby zmniejszyć łaknienie na słodycze, zjedz coś gorzkiego, kwaśnego lub ostrego.

Zobacz: Ukryty cukier. 7 produktów, których powinieneś unikać

Bądź czujny

Cukier dodawany jest do wielu produktów, nie tylko ciastek i pączków. Można go znaleźć w m.in. w chlebie, napojach, zupach, wędlinach, żywności w puszkach. Dlatego jeśli naprawdę chcemy wyeliminować ze swojej diety cukier, potrawy powinniśmy przygotowywać sami w domu. W gotowych kupowanych daniach oraz jedząc w restauracji na pewno się go nie ustrzeżemy. Należny też uważać na słodziki pozornie "naturalne", takie jak fruktoza czy brązowy cukier. Są one tak samo ratyfikowane  i skoncentrowane jak biały cukier, mają też podobne oddziaływanie. Pamiętaj także o tym , aby do rezygnacji z cukru przyzwyczajać się powoli, ponieważ nagłe zrezygnowanie z reguły kończy się wzmożoną ochotą na "coś słodkiego".

Sprawdź też: Cukier brzozowy, czyli cała prawda o ksylitolu

Zdrowsze życie bez cukru

Ludzie, którzy przestają jeść cukier obserwują u siebie lepszy nastrój, poprawę pamięci, lepszy sen. Mają większą odporność na infekcje i lepszą koncentrację. Nie grozi im nadwaga i otyłość oraz podwyższony poziom glukozy we krwi, prowadzące do uszkodzenia trzustki i w konsekwencji do cukrzycy.

Zobacz: Cukier czy słodzik? Jaki wybór lepszy dla zdrowia?

Czytaj też: Syrop glukozowo-fruktozowy - czym jest i gdzie się znajduje?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA