Jak schudnąć z brzucha? Sposoby na płaski brzuch

Kobieta robiąca brzuszki

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Autor

Artykuł partnera

Wygląd brzucha jest odzwierciedleniem naszej diety. Dla wielu osób jest to wyjątkowo problematyczny obszar. Skuteczne wyeliminowanie tkanki tłuszczowej bywa problematyczne, nawet gdy regularnie uprawiamy sport.

Zmiany warto zacząć od wprowadzenia odpowiednich nawyków żywieniowych. Na blogu zdrofan.pl można znaleźć praktyczne wskazówki odnośnie tego jak schudnąć z brzucha.

Ogranicz ilość węglowodanów

Nadmierna ilość węglowodanów nie wpływa pozytywnie na nasze zdrowie, a także sylwetkę. Oczywiście są one niezbędne dla naszego organizmu, jednak należy zachować zdrowy umiar. W szczególności powinniśmy unikać "złych węglowodanów", które znajdziemy w m.in. białym pieczywie, słodyczach, chipsach, słodzonych napojach, mocno przetworzonych produktach spożywczych. Do codziennego jadłospisu powinniśmy wprowadzić np. ciemny makaron i ryż, razowe pieczywo, koktajle owocowe, rośliny strączkowe.

Jak szybko schudnąć z brzucha? Wielu dietetyków poleca całkowitą eliminację węglowodanów ze śniadań. Jest to świetna opcja dla cukrzyków, czy też osób mających problemy z gospodarką hormonalną. Liczne badania udowodniły, że pierwszy posiłek z niską zawartością węglowodanów intensyfikuje spalanie tkanki tłuszczowej. Uwaga: nie jest to rozwiązanie dla osób trenujących w godzinach porannych.

Jedz regularnie

Osoby, które mają problem z tkanką tłuszczową na brzuchu bardzo często decydują się na głodówki. Dieta opiera się na obcięciu kalorii, jednak nie może być ona zbyt restrykcyjna. Jeśli nagle przerzucimy się na 1000 kcal dziennie, to jest więcej niż pewne, że nie uda nam się schudnąć. Błędem jest także nieregularne jedzenie, czyli np. śniadania i kolacji na rzecz obfitego obiadu.

O wiele rozsądniej jest jeść mniej, a częściej. W innym przypadku nasz organizm w obawie o skrajne wyczerpanie zacznie magazynować tłuszcz. Przekłada się to na m.in. osłabienie procesów trawiennych, które jak wiadomo są bardzo ważne podczas odchudzania. Dodatkowo będziemy czuć się osłabieni i pozbawieni energii. Brak odpowiedniej ilości składników odżywczych jest również przyczyną wielu chorób.

Usprawnij metabolizm

Słaby metabolizm to powszechny problem, który uniemożliwia odchudzenie brzucha. Ważne jest to, aby dążyć do wyregulowania procesów trawiennych. Nie chodzi tutaj o środki przeczyszczające, gdyż ich nadużywanie niesie za sobą poważne konsekwencje zdrowotne. O wiele lepiej jest sięgnąć po soki lub koktajle oczyszczające (np. na bazie kapusty). Jest to bezpieczny, a zarazem skuteczny sposób. Metabolizm przyspieszy także zielona herbata, kwasy omega-3, fermentowane produkty mleczne, cytrusy, a także wiele innych produktów.

Oceń artykuł

(liczba ocen 0)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA