Jak się chodzi w nordic walking?


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Marsz czy chód? Co wybrać ? Czy są jakieś techniki oraz jak powinien wyglądać prawidłowy krok? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w naszym artykule.

Często słyszę teksty: „ Po co instruktor do nauki chodzenia z kijami, przecież to takie proste”. Niestety, dużo ludzi, których spotykam w lesie podczas marszu chodzi nieprawidłowo. Mają źle dobrane kije – a właściwie długość kijów. Ich marsz nie opiera się o żadną technikę.

Najlepszym sposobem opanowania techniki Nordic Walking jest pomoc instruktora, który poprawnie nauczy nas marszu z kijami. Technika Nordic Walking jest bardzo łatwa. Jest to naturalny marsz. Na początek wystarczy opanować parę prostych ćwiczeń.

Techniki nordic walking

Wyróżniamy dwie techniki chodzenia z kijami: podstawową i klasyczną. Technikę podstawową stosujemy na zajęciach ogólnorozwojowych dla osób lubiących ruch na świeżym powietrzu, którzy chcą utrzymać właściwą sylwetkę. Natomiast technikę klasyczną stosujemy u osób chcących polepszyć swoją kondycję, wzmocnić układ mięśniowy.

Podczas marszu Nordic Walking sylwetka powinna być wyprostowana, plecy proste, brzuch wciągnięty, łokcie w miarę proste ale nie sztywne. Stawiamy kroki naturalnej długości – stopy stawiamy najpierw na piętę, potem przetaczamy przez śródstopie i odbijamy się z dużego palca. Podczas marszu poruszamy rękoma naturalnie, do wysokości pępka. Ręce i nogi pracują naprzemian: lewa noga, prawa ręka i odwrotnie. Następuje lekka rotacja obręczy barkowej. Kij wbijamy pod kątem 60 stopni pod punkt ciężkości ciała. Maszerujący naciska na kijek wspierając się na nim. Kij nie może być wbijany pod kątem prostym, gdyż uniemożliwia oparcie ciężaru ciała na kiju i hamuje ruch ciała do przodu. Ruch kończy się przy linii biodra. Tak wygląda technika podstawowa.

Czytaj: Nordic Walking a odchudzanie

Krok klasyczny jest dłuższy od podstawowego. Towarzyszą mu silne wybicia z równoczesną rotacją tułowia i barków. Wybicie następuje za linią bioder, przy otwartej dłoni z naciskiem na pasek rękawiczki. Technikę tę stosuje się u osób, które perfekcyjnie opanowały technikę podstawową.

Trzeba pamiętać, iż każdy marsz Nordic Walking trzeba rozpocząć od rozgrzewki. Dzięki rozgrzewce nasze mięśnie stają bardziej elastyczne, podnosi się temperatura ciała. Rozgrzewamy wszystkie partie mięśni, stawów i kończyn. Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem marszu, gdyż przygotowuje nas do zwiększonej aktywności fizycznej i dzięki niej możemy zapobiec urazom.

Zobacz: Nordic walking – marsz dla zdrowia

Warto udać się na zajęcia z instruktorem i podpatrzeć parę ćwiczeń rozgrzewkowych.

Jak widać marsz Nordic Walking nie jest zwykłym marszem. Dlatego warto poprosić o pomoc instruktora, który pomoże nam opanować technikę marszu Nordic Walking.

Zobacz: 

 Nordic walking – marsz dla zdrowia

Nordic Walking w ciąży

Powiązane artykuły
  1. Jesienny nordic walking
  2. Nordic walking – marsz dla zdrowia
  3. Nordic Walking w ciąży
  4. Nordic Walking a odchudzanie
  5. Strój do Nordic Walking
Najczęściej czytane
  1. Wyprawka dla mamy i noworodka. O czym musisz pamiętać?
  2. Oto najzdrowszy miód na świecie! Dlaczego jest aż taki wyjątkowy?
  3. Lek na ból gardła – jak wybrać ten skuteczny?
  4. 15 zastosowań imbiru, o których nie miałeś pojęcia
  5. Jak prawidłowo zmierzyć długość penisa. Czy centymetry mają znaczenie?

Temat miesiąca: Gardłowa Sprawa, przeziębienie i grypa