Jak sobie radzić naturalnie z zaparciami

Zaparcia to wyjątkowo uciążliwa dolegliwość. Może przypominać objawy choroby układu pokarmowego i charakteryzować się wzdęciami, bólami brzucha i ogólnym poczuciem dyskomfortu. Długotrwałe zaparcia mogą prowadzić do powikłań układu trawiennego, dlatego tak istotne jest aby kontrolować pracę naszych jelit.
Spis treści

Prawidłowy cykl wypróżniania to od 3 razy dziennie do 3 razy w tygodniu - o zaparciach możemy więc mówić, jeśli nie wypróżniamy się przez co najmniej 4 kolejne dni.

Przyczyny zaparć

Najczęściej zaparcia spowodowane są złą dietą, nieregularnym i niezdrowym jedzeniem. Jemy zbyt tłusto, za słodko i nieregularnie. W diecie brakuje pokarmów, które wspomagają pracę jelit. Jeśli do tego dołożymy codzienny stres, brak czasu na ruch oraz nieregularny tryb życia – zaparcia to gwarantowany skutek uboczny takiego postępowania. Niekiedy do zaparć może prowadzić długotrwałe przyjmowanie wybranych grup leków, takich jak środki nasenne czy przeciwbólowe a nawet środki przeczyszczające. U kobiet wpływ na wypróżnianie może mieć ciąża, okres menstruacyjny czy menopauza.

Poradź sobie naturalnie

Zanim zaczniesz przyjmować leki mające na celu uregulowanie wypróżnień, spróbuj poradzić sobie z nimi w sposób naturalny. Stosując się do naszych wskazówek, powinieneś pozbyć się uciążliwego problemy w przeciągu kilku tygodni.

1. Postaw na ruch. Uprawianie sportu co najmniej 2 razy w tygodniu przez 1-2 godziny w naturalny sposób przyspieszy twój metabolizm.

2. Zwracaj uwagę na to co jesz – w twojej diecie powinno znaleźć się dużo warzyw zarówno surowych jak i gotowanych oraz produkty zawierające węglowodany złożone, takie jak otręby, brązowy ryż, mąka razowa.

3. Włącz do diety owoce, szczególnie suszone. Na podwieczorek zamiast ciastka czy czekolady przygotuj sobie śliwkowy mus: namoczone suszone śliwki pokrój w małe kawałki i wymieszaj z jedną łyżką otrąb oraz kubeczkiem jogurtu naturalnego.

4. Dzień zacznij od szklanki ciepłej wody z cytryną oraz od pożywnego śniadania, np. owsianki gotowanej na wodzie z dodatkiem banana, orzechów, cynamonu i łyżeczki miodu.

5. Kontroluj ilość płynów jaką wypijasz w ciągu dnia: prawidłowa to co najmniej 2 litry w ciągu dnia w postaci wody mineralnej, herbaty zielonej, naturalnych soków owocowych. Do dziennego bilansu nie możesz zaliczyć kawy, czarnej herbaty i słodkich napojów.

6. Jeden z posiłków w ciągu dnia zastąp naszą specjalną błonnikową miksturą: wymieszaj po 1 łyżce: ulubionego musli, uprażonych na suchej patelni pestek dyni, siemienia lnianego, słonecznika, sezamu oraz wiórków kokosowych. Dodaj 1 łyżeczkę cynamonu i połącz z 3 łyżkami jogurtu greckiego. Możesz dorzucić kilka owoców, w sezonie letnim mogą to być truskawki, maliny lub czerwona porzeczka, zimą owoce suszone: morele, daktyle czy figi.

7. Raz na dwa tygodnie zafunduj sobie dzień płynny – spożywaj w ciągu dnia wszystkie posiłki w postaci płynnej: zupy, koktajle warzywne i owocowe. Na przykład:

Śniadanie: smothie z kefiru z dodatkiem banana, truskawek i nasion goi.
Drugie śniadanie: zmiksowany jogurt naturalny z dodatkiem owoców sezonowych.
Obiad: Zupa krem z białych warzyw: seler, pietruszka, kawałek kalafiora, por – biała część, ziemniak. Warzywa ugotować w niewielkiej ilości wody z dodatkiem masła, doprawić do smaku solą, pieprzem, gałką muszkatołową i zmiksować na krem, jeśli jest za gęsty rozcieńczyć wodą. Podawać bez grzanek!
Podwieczorek: Koktajl warzywny, np. ze szpinaku, zielonej pietruszki i soku z cytryny. Można dosłodzić łyżeczką miodu naturalnego.
Kolacja: zupa krem z zielonych warzyw: brokuł, zielona fasolka szparagowa, cukinia.

Zachowanie prawidłowej równowagi mikroflory jelitowej i ogólnej odporności organizmu znacznie ułatwiają substancje probiotyczne. Alternatywą dla klasycznych probiotyków jest colostrum, czyli siara, powstająca w gruczołach mlekowych ssaków krótko przed porodem i do około 72 godzin po nim. Zawiera ponad 250 bioaktywnych czynników, m.in. albuminy, które pozwalają uzyskać właściwy skład jelit flory probiotycznej. Warto wybierać Colostrum bydlęce, gdyż pod względem zawartości czynników aktywnych jest najbardziej zbliżone do ludzkiego, co zapewnia jego skuteczność i bezpieczeństwo.

Czytaj też: Gazy, bąki, wiatry – wszystko, co chcesz o nich wiedzieć, a wstydzisz się zapytać

Zobacz: Złogi w jelitach – jak oczyszczać jelita ze złogów kałowych

Artykuł zawiera lokowanie produktu

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Pytanie: Czym kierujesz się, sięgając po suplementy diety?

  Znajomością i zaufaniem do marki

  Składem

  Przyznanymi certyfikatami

  Atrakcyjnością opakowania

  Poleceniem specjalisty - farmaceuty lub lekarza

  Opiniami znajomych i innych klientów

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii: Zdrowie
Przeczytaj artykuł
Witaminy w ciąży i przed ciążą - A, C, D czy E? Zobacz, jakie brać
Przeczytaj artykuł
Burczenie w brzuchu - przyczyny i leki. Jak powstrzymać?
Podobne artykuły
Burczenie w brzuchu - przyczyny i leki. Jak powstrzymać?
Biegunka przed i podczas okresu – przyczyny
Bóle brzucha w ciąży. Co mogą oznaczać?
Ból w lewym boku - co oznacza ból w lewym boku?
Ból w prawym boku - co oznacza? Objawy
Dolegliwości żołądkowe. Co stosować na ból brzucha?

Reklama

Może to Cię zainteresuje
Recenzja szczoteczki magnetycznej Oral-B iO Series 9
Syrop z cebuli - właściwości. Jak zrobić syrop z cebuli?
Jak doprowadzić kobietę do orgazmu? - techniki, porady
Cytologia - co to za badanie i kiedy je robić?
Opryszczka u dzieci – jakie leki? Czym smarować?

Reklama