Jak zdrowe jedzenie wpływa na odporność?

zdrowa żywność

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Autor

Artykuł partnera

"Jesteś tym, co jesz" - to popularne powiedzenie z pewnością nie raz obiło się Wam o uszy. Pożywienie, które spożywamy nie jest bez znaczenia dla zdrowia i naszego dobrego samopoczucia. Żywność wędruje przez jelita, w których to znajduje się nawet 70% komórek odpowiedzialnych w naszym organizmie za odporność.

Spis treści

Zdrowa żywność = większa odporność

Samo dostarczanie odpowiedniej ilości kalorii do naszego organizmu nie sprawi, że nasza odporność zwiększy się. Wręcz przeciwnie. Wysokokaloryczne, tłuste, mocne przetworzone pokarmy będą słabym paliwem dla naszego ciała. I zasygnalizuje ono nam to dość szybko, poprzez nasze gorsze samopoczucie. Dietetycy i lekarze przypominają o tym, aby żywność, którą przyjmujemy była jak najmniej przetworzona. Gdyż taka zawiera najwięcej cennych składników odżywczych i pozwala naszemu organizmowi na prawidłowe funkcjonowanie, a także wykorzystywanie przyswojonych witamin i minerałów do regeneracji.

Unikanie przetworzonego jedzenia to jedno. Co warto jeść, aby zachować zdrowie i odporność w okresie zimowym (i nie tylko)? Czym jest zdrowa żywność.

Świeże owoce i warzywa

Podstawowy element naszego jadłospisu powinny stanowić świeże owoce i warzywa. Najlepiej takie od zaprzyjaźnionego rolnika, który nie stosuje niepotrzebnych substancji chemicznych dla zwiększenia plonu. Hodowane naturalne - tzw. organiczne - produkty zwierają najwięcej cennych składników odżywczych, które są niezbędne naszemu organizmowi do zachowania wysokiej odporności i dobrego zdrowia. Wybierajmy warzywa zielone, czerwone i żółte, gdyż właśnie one zawierają retinol, czyli witaminę A. To ona ma bezpośredni wpływ na naszą odporność. Znajdziemy ją także w produktach bogatych w tłuszcze zwierzęce - maśle, śmietanie, żółtkach jaj oraz tranie.

Łatwe do przygotowania dania domowe

O ile to możliwe, gotuj w domu! Dzięki temu masz większą kontrolę, nad tym, co znajduje się na Twoim talerzu. Aby sporządzić smaczny i wartościowy posiłek, który pozwoli zadbać o Twoje zdrowie, wystarczą podstawowe produkty i odrobina wolnego czasu. Nie zapominaj o strączkach! Są one doskonałym źródłem witaminy B6, która również pomaga zachować wysoką odporność organizmu. Jeśli nie przepadasz za fasolą i groszkiem, spróbuj kiełków. Możesz je dodać do jogurtu lub ozdobić nimi kanapkę na razowym chlebie.

Szczególnie w okresie zimowym, pamiętaj o przyjmowaniu pokarmów bogatych w witaminę C. Dołóż do swojego codziennego jadłospisu kapustę kiszoną lub ogórki kiszone. A jeśli za nimi nie przepadasz, skarbnicą tej witaminy są także przepyszne owoce - truskawki, maliny - które znajdziesz w okresie zimowym w postaci mrożonek.

Oceń artykuł

(liczba ocen 1)

Pytanie: Czy uważasz, że żywność ekologiczna jest smaczniejsza od tradycyjnej?

  Tak

  Nie

  Nie widzę różnicy

  Nie wiem

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA