Jak zjeść zdrowo w Święta?


 
Starszy niż rok
W czasie świąt nie liczymy kalorii. Wystarczy jednak mała modyfikacja, a potrawy będą mniej tłuste, czyli zdrowsze

Wigilia niech się rozpocznie barszczem, ułatwiającym trawienie. Zamiast słodzonych soków do popijania, świetnie przysłuży się tradycyjny kompot z suszonych owoców. Próbujmy wszystkich dań, po to one są na stole. Pamiętajmy o umiarze – zamiast 5 pierogów, zjedzmy 3. I tak ze wszystkim.

Drobne i tuczące uciechy

Nasze mieszkanie dekorujemy nie tylko girlandami i kokardami…ale też zapewne koszykami pełnymi kuszących czekoladek, trufli i cukierków w kolorowych papierkach. Cieszą oczy, jednak nie nasz metabolizm. To właśnie podjadanie takich drobnych łakoci rozmieszczonych w każdym zakątku, przyczynia się do przyrostu wagi. Jeżeli zamiast nich wyłożymy na paterach winogrona, pomarańcze, borówki i inne smakowite owoce, będziemy mogli po nie sięgać bez wahania.

Dressingi, sosy

Jeżeli zamiast majonezu i śmietany użyjemy jogurtu naturalnego albo wymieszamy go częściowo z majonezem, sos do sałatki, czy mięso będą chudsze. Karpia zjedzmy z chrzanem ułatwiającym trawienie. Najlepiej usmażmy rybę na oliwie z oliwek, która jest bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe, zmniejszające poziom złego cholesterolu.

Alternatywa dla ziemniaków

Taką samą właściwość jak oliwa w walce ze złym cholesterolem posiadają kasze i brązowy ryż. Oprócz tego wpływają świetnie na pracę jelit i zapewniają uczucie sytości na dłużej. Każde danie niech będzie suto doprawione przyprawami jak majeranek, bazylia, pietruszka, oregano. Wydobędą smak bez potrzeby nadużywania soli zatrzymującej wodę w organizmie.

szo

Czytaj: 5 chorób, jakich możesz nabawić się w te święta