Jak zrzucić zbędne kilogramy po ciąży? Zdrowe sposoby

Naturalne jest, że w czasie ciąży przybywa nam kilogramów – jemy w końcu za dwoje. Jednak po narodzinach pragniemy wrócić do wcześniejszej sylwetki. Istnieje na to kilka prostych i zdrowych sposobów.
 

Po pierwsze – bezpieczeństwo

Po porodzie skupiamy się przede wszystkim na karmieniu piersią. Dlatego jeśli chcemy wprowadzić zmiany żywieniowe do jadłospisu, nie powinny być ona zbyt restrykcyjne. Najważniejsze jest przecież bezpieczeństwo, zarówno mamy, jak i dziecka.

Czytaj też: Motywacja do odchudzania. Zobacz, jak odchudzanie zmienia człowieka

Nie stawiaj na dietę

Dlatego dieta nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepiej postawić na stopniowe, niezbyt rewolucyjne zmiany nawyków żywieniowych. Należy je rozpocząć około 2-3 miesiąca od porodu, ponieważ ciało kobiety do normy po porodzie wraca powoli.

Zobacz wideo: Przepis na pyszne danie dla kobiet w ciąży

Po drugie – zdrowa żywność

Nowy jadłospis powinien być zatem ułożony tak, by dziecku nie zabrakło wartości odżywczych zawartych w mleku matki. Należy unikać spożywania cukrów prostych oraz skrobi, dlatego niech słodycze, białe pieczywo oraz ziemniaki znikną z jadłospisu. Dieta powinna być jednak dość różnorodna, by dostarczyć maluchowi potrzebnych witamin.

Zmiany żywieniowe

Zamiast tego w diecie powinno się znaleźć: ciemne pieczywo, ciemny ryż, kasza, świeże warzywa i owoce, nabiał, chude mięso oraz przede wszystkim ryby, które są bogate w kwasy omega-3, takie jak łosoś, śledź, szprotki. Unikaj za to ryb, które posiadają wysoką zawartość rtęci, jak tuńczyk czy makrela.

Postaraj się też jadać regularnie. Przydadzą się zdrowe przekąski, które można podjadać między posiłkami – orzechy, suszone owoce, kefir. Postaw na nabiał oraz błonnik, które dłużej utrzymają sytość w żołądku.

Internetowa Szkoła Rodzenia MedMe.pl

Po trzecie – dużo wody

Nie należy również zapominać o piciu dużej ilości wody w ciągu dnia. Przyspieszy metabolizm i nie pozwoli, by doszło do odwodnienia. Wypicie szklanki wody przed posiłkiem sprawi też, że zjesz mniej.

Poznaj: 6 trików, które ułatwiają odchudzanie

Obserwuj mocz

Jak sprawdzić, czy pijemy odpowiednio dużo wody? Znawcy zalecają obserwowanie swojego moczu. Jeśli młoda mama chodzi do łazienki dość często (3-4 razy dziennie), a mocz ma jasny, słomkowy kolor, to organizm reaguje prawidłowo, a przyjmowana ilość płynów jest odpowiednia.

Po czwarte – ruch

Do ćwiczeń fizycznych mających pomóc w powrocie do szczupłej sylwetki również należy podchodzić stopniowo. Na początek wystarczą mało obciążające ćwiczenia, na przykład spacer. Następnie można przejść do cięższych zmagań, ale dopiero po upływie około 6 tygodni od porodu.

Czytaj też: Aktywne mamy

Postaw na lekki sport

Do zrzucania zbędnych kilogramów wystarczy jazda na rowerze lub pływanie. Początkowo poświęcaj ćwiczeniom około 10 minut, by stopniowo wydłużać czas potrzebny na ruch. Nie zapominaj o poprzedzające ćwiczenia rozgrzewce, która powinna trwać od 5 do 10 minut.

Jednak młoda mama nie potrzebuje wielu przygotowań do ćwiczeń. Zabawa z dzieckiem bywa czasem wystarczającym treningiem siłowym, który doskonale rozciąga i ćwiczy mięśnie całego ciała.

Po piąte – wysypiaj się

Oczywiście, brzmi to absurdalnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, jak nieregularny jest zegar biologiczny dziecka. Jednak specjaliści nie pozostawiają złudzeń – brak snu nie sprzyja powracaniu do wagi sprzed ciąży. Dlatego postaraj się spać przynajmniej 8 godzin dziennie. Najlepiej jest obserwować swoje dziecko i… spać w tym samym czasie co ono.

Najważniejszy jest spokój

Brak snu, a także stres powodują, że w organizmie wytwarza się hormon stresu – kortyzol. Sprawia on, że trudniej zrzucać wagę oraz skupić się na nowych nawykach żywieniowych, a także ćwiczeniach fizycznych. Przemęczona nie będziesz też miała satysfakcji z osiąganych wyników. Dlatego odpoczywaj, kiedy tylko możesz.

Czytaj też: Drugie dziecko, druga ciąża

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Ile przeznaczył/abyś na bankowanie krwi pępowinowej w ciągu roku?

  0 zł

  do 1500 zł

  do 2500 zł

  do 4000 zł

Patronem sondy jest Polski Bank Komórek Macierzystych

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA