Jutro będzie futro. Zadbaj o siebie już dziś!

Starszy niż rok
Magiczna fraza „od jutra” znana jest każdemu z nas. Obiecujemy sobie ćwiczyć i zdrowo się odżywiać. Najczęściej jednak już po kilku dniach zapał do działania maleje, aż w końcu całkiem znika. Czas temu zaradzić!

Jak przekonać się do ćwiczeń?

Każdy przynajmniej raz w życiu obiecał sobie, że od jutra zacznie żyć zdrowo i aktywne. Magia jutra potrafi jednak przedłużać się w nieskończoność. Czasem uda się zrobić kilka przysiadów czy tak zwanych „brzuszków”. Ale po paru dniach zapał zupełnie znika. Jak temu zaradzić?

Prostota

Przede wszystkim nie zaczynaj od skomplikowanych ćwiczeń dla doświadczonych sportowców i nie wylewaj siódmych potów pierwszego dnia! Wystarczy, że codziennie poświęcisz około 30 minut na spacer. W drodze do pracy zrezygnuj z komunikacji miejskiej lub wysiadaj jeden, dwa przystanki wcześniej. Jeśli masz auto, parkuj je nieco dalej i przejdź się.

Realny cel

Wyznacz sobie cel. Brzmi banalnie, ale być może był on dotychczas zbyt daleki? Zrzucenie 10 kg w miesiąc to szczyt nie do zdobycia.

Lepiej skupić się na małych zwycięstwach. Sprawdź, czy uda się zrzucić 3 kg w ciągu miesiąca dzięki codziennym spacerom oraz krótkiemu zestawowi ćwiczeń. Jeśli się uda, dokładaj kolejne ćwiczenia, aż do osiągnięcia głównego celu, poprzedzonego tymi mniejszymi.

Satysfakcja

Aktywność nie musi oznaczać, że jedynym sposobem pozostają skłony czy spacer. Świetnym ćwiczeniem może być taniec. Wystarczy włączyć muzykę i dopasować się do jej rytmu. Kilkanaście minut takiej aktywności wyzwoli też pozytywne pokłady energii.

Jeśli natomiast myślisz o bieganiu, to nie między szarymi blokami. Poświęć nieco czasu i wyjedź za miasto, by poruszać się na łonie natury. Jeśli nie ma takiej możliwości, nic nie szkodzi – miasto oferuje parki i tereny zielone.

Ćwiczenia wpisane w plan dnia

By ćwiczenia stały się nie tylko satysfakcjonujące, ale i regularne, należy wpisać aktywność fizyczną w plan dnia, tak jak wyjście na zakupy czy wyprowadzanie psa. Świadomość, że musisz coś zrobić, zmotywuje do działania.

Jeśli jesteś rannym ptaszkiem, wstań godzinę wcześniej, a gdy wolisz pospać, poświęć kilkanaście minut na wieczorne ćwiczenia. A jeśli zdarza się, że w ciągu dnia masz trochę czasu, wybierz się na dłuższy spacer, poćwicz rozciąganie przed biurkiem lub zamiast windy wybierz schody. Niech ruch nie będzie tylko przymusem, ale stanie się nawykiem.

Wyłączenie myślenia

Nie zastanawiaj się nad tym, jak trudne są wykonywane ćwiczenia i jak bardzo brakuje chęci do działania. By skutecznie i regularnie ćwiczyć, należy… wyłączyć myślenie. Skuteczność tej metody może potwierdzić Kamil Stoch, który przed każdymi zawodami zamiast analizować swoją sytuację, po prostu „robi swoje”. I osiąga niezwykłe efekty.

Motywacja

Motywująca do działania może być nie tylko wizja ładnego ciała i dobrego samopoczucia, ale również… pieniądze. Wykupienie karnetu na siłownię czy zaopatrzenie się w sportowy strój oraz przyrządy do ćwiczeń sprawią, że zechcesz ćwiczyć. Czasem wydane pieniądze motywują znacznie bardziej niż obietnica lepszego zdrowia.

Co motywuje autorkę tekstu?

Naukowcy z University of Queensland w Australii doszli niedawno do wniosku, że kobiety po 30. roku życia, które palą papierosy i nie dbają o aktywność fizyczną, częściej narażone są na zawał serca.

Dlatego dochodzę do wniosku, że warto rozpocząć taką aktywność fizyczną, która nie zakończy się po tygodniu zniechęcenia. A wystarczy 30 minut ruchu dziennie, by zmniejszyć ryzyko zawału serca o połowę. To naprawdę niewiele. Ja już znalazłam motywację do działania, a moje jutro jest już dziś. A u Was?

Czytaj też: Domowy zestaw ćwiczeń na piersi i jędrną pupę

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA