Nowy sklep

już ON-LINE

Karmisz piersią? Pij dużo wody

Karmisz piersią? Pij dużo wody
Starszy niż rok
Młode mamy, które karmią piersią powinny dbać o prawidłowe nawodnienie organizmu. Dlaczego to takie ważne?
 

Zalety karmienia piersią?

Karmienie piersią nie tylko wzmacnia wyjątkową więź, jaka łączy dziecko z jego mamą, ale też przynosi wiele korzyści dla jego zdrowia. Zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób, alergii i infekcji, znacznie wzmacniając odporność niemowlęcia. Organizm kobiety powinien być dobrze przygotowany do karmienia piersią. Kluczowe są dwa elementy: właściwe odżywianie i odpowiednie nawodnienie. Dzięki nim przebieg laktacji będzie prawidłowy, dziecku zostaną zapewnione niezbędne do jego rozwoju substancje, a organizm mamy nie ulegnie osłabieniu w wyniku zwiększonego wykorzystania składników odżywczych.

Zobacz: Karmienie piersią - rady dla początkujących mam

Dbaj o nawodnienie

Ponieważ mleko kobiece składa się w 87 procent z wody, do jego produkcji i właściwego samopoczucia matki niezbędne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. W okresie karmienia piersią organizm kobiety wytwarza średnio 750 ml mleka dziennie, dlatego jest to czas największego zapotrzebowania na płyny, które wzrasta do około 2,7 – 3 l. na dobę. Zgodnie z opinią grupy ekspertów Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego, dla kobiet karmiących piersią optymalnym wyborem jest woda źródlana ewentualnie  nisko bądź średnio zmineralizowana woda mineralna. Dzięki wypijaniu wystarczającej ilości płynów wytwarzanie pokarmu powinno przebiegać bez problemów. Dodatkowo picie odpowiedniej ilości wody wpływa też na obniżenie wagi ciała, co może być pomocne w szybszym powrocie do figury sprzed ciąży. Szacuje się, że kobiety regularnie karmiące piersią tracą każdego dnia dodatkowo około 500 kalorii w porównaniu do mam, które zrezygnowały z tej formy karmienia dziecka.

Sprawdź, jak wygląda: Prawidłowe żywienie niemowląt

Internetowa Szkoła Rodzenia MedMe.pl

Warto, by karmiące piersią mamy zastosowały się do kilku prostych rad:

- zaczynaj dzień od szklanki wody;

- zanim zaczniesz karmienie, zadbaj o to, żeby butelka była w zasięgu ręki;

- wychodząc z maluszkiem na letni spacer, koniecznie weź ze sobą wodę;

- pij wodę małymi porcjami przez cały dzień, wtedy organizm najlepiej ją wykorzystuje;

- pij wodę zanim poczujesz pragnienie, które jest pierwszym sygnałem odwodnienia.

Woda powinna być głównym źródłem płynów w codziennej diecie, ponieważ jest naturalna, pomaga oczyszczać organizm, doskonale nawadnia i nie zawiera kalorii ani zbędnych dodatków.

O programie „Woda na Start”

„Woda na Start” to program zainicjowany przez Żywiec Zdrój S.A., którego celem jest poprawa wiedzy oraz zmiana postaw, zachowań i nawyków związanych z nawodnieniem. Program merytorycznie wspierają Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. Działania realizowane w ramach projektu obejmują kampanię edukacyjno-informacyjną oraz wydarzenia specjalne realizowane w przestrzeni publicznej. Więcej o programie oraz wpływie wody na zdrowie można znaleźć na stronie: www.wodanastart.pl

Czy wiesz, że: Karmienie piersią nie ochroni przed alergią

Materiały prasowe

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA