Kwasy omega 3. Czy są ci rzeczywiście potrzebne?

Ostatnio bardzo dużo mówi się i pisze o kwasach omega-3. Czy rzeczywiście są nam potrzebne? Jak mają się do naszej diety? Odkryj ich znaczenie, dowiedz się, na co zwracać uwagę podczas suplementacji. Zadbaj o swoje zdrowie jeszcze lepiej!
Kwasy omega 3

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera

Spis treści

DHA i EPA wspierają organizm

Dla zdrowia najważniejsza jest zbilansowana dieta. To od niej zależy prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Nie można jej zastąpić żadnymi suplementami. Mogą one być jedynie wsparciem podstawowego menu.

Codzienny jadłospis należy układać zgodnie z zaleceniami ekspertów. Czy wiesz, że na liście potrzebnych ci produktów powinny znaleźć się między innymi tłuste ryby morskie? Są one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Mowa tu szczególnie o DHA, czyli kwasie dokozaheksaenowym.

W rybach znajdziemy również kwas eikozapentaenowy, oznaczany skrótem EPA. Nasze organizmy nie są w stanie samodzielnie wyprodukować odpowiedniej ilości tego związku. Układając menu, musisz o tym pamiętać. Tak, by regularnie uzupełniać powstałe niedobory.

Kwasy omega 3 są istotnym budulcem mózgu i mają wpływ na jego pracę. Przypisuje się im jednocześnie wsparcie narządu wzroku oraz serca. Jaką dawkę kwasów omega 3 stosować? Najlepiej, by było to 250 mg DHA i 250 mg DHA i EPA.

Gdzie szukać takiego wsparcia?

Dobroczynne kwasy znajdziesz nie tylko w gotowych suplementach. Bogatym źródłem DHA są również algi morskie, fitoplankton morski, ryby morskie (zwłaszcza: łosoś, śledź, dorsz, makrela). Najwięcej kwasów dostarczą ci świeży tuńczyk oraz łosoś atlantycki. Ryby te zawierają również ważne kwasy EPA.

Statystyki pokazują jasno, że menu Polaków jest zbyt ubogie. Spożywamy zdecydowanie za mało ryb morskich. Nasza dieta zawiera jedynie połowę dziennego zapotrzebowania na te produkty. Większość rodaków (około 80 proc.) je rybę raz w tygodniu albo jeszcze rzadziej. Tymczasem należy spożywać je minimum dwa razy w tygodniu.

Pamiętajmy też o cennym dla naszego zdrowia kwasie α-linolenowy ALA. Występuje on w powszechnie stosowanym oleju roślinnym – rzepakowym lub lnianym. Pod tym względem cenne są też zielonolistne warzywa oraz olej sojowy. Miej to na uwadze podczas układania tygodniowej listy zakupów.

Reklama

Dbajmy o zdrowie najmłodszych!

Nie tylko dorośli, ale też, a może przede wszystkim, dzieci powinny mieć dostęp do tych dobroczynnych składników. Rodzice muszą pamiętać, że wielonasycone kwasy tłuszczowe mają wpływ na prawidłowy rozwój mózgu młodego człowieka.

Szczególnie istotne jest dostarczanie kwasów DHA podczas życia płodowego oraz w pierwszych miesiącach życia. Tran i inne oleje rybne odgrywają w tym czasie ogromnie ważną rolę. Dlatego powinna o nich pamiętać zarówno kobieta w ciąży, jak i ta, która karmi piersią.

Źródło: http://www.mollers.pl/kwasy-omega-3/

Oceń artykuł

(liczba ocen 1)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!

<-- popup -->