Magnez przyciąga witalność!

Starszy niż rok
Magnez jest pierwiastkiem życia. Nazwa ta oddaje w pełni ważną rolę, jaką pełni on w naszym organizmie. Aktywnie uczestniczy w najważniejszych etapach wytwarzania i wykorzystywania energii niezbędnej do wszystkich przemian metabolicznych oraz funkcji życiowych komórek. Każdego dnia w ciele człowieka zachodzi około 600 procesów biochemicznych, z czego blisko połowa odbywa się przy udziale magnezu. 

Problemy z koncentracją, nerwowość, drganie powiek, skurcze łydek i słabnące mięśnie, ponadto utrata apetytu, kołatanie serca i bezsenność. Takie objawy często tłumaczymy sobie nadmiarem obowiązków, naturą lub intensywnym trybem życia. Tymczasem częstą przyczyną tych dolegliwości jest niedobór magnezu w organizmie.

Za taki stan zazwyczaj odpowiada nieprawidłowa dieta składająca się z produktów mocno przetworzonych, jednocześnie ubogich w witaminy i mikroelementy. Kolejne powody to stres, intensywna praca, ćwiczenia fizyczne, które zwiększają zużycie tego pierwiastka przez organizm. Dodatkowo kawa, alkohol i środki odwadniające wypłukują magnez z naszego organizmu. Warto też pamiętać, że jego wydalanie zwiększają również słodycze, a dieta bogata w tłuszcze zmniejsza jego wchłanianie.

Bez magnezu nie ma życia, odpowiada on za uwalnianie energii z białek, węglowodanów i tłuszczów. Bez niej z kolei żaden narząd nie będzie pracował. Minerał ten spełnia także inne ważne funkcje w organizmie człowieka…

Czy wiesz, że: Magnez łagodzi stres

Dlaczego warto brać magnez

Magnez zapobiega odkładaniu się cholesterolu w naczyniach krwionośnych oraz tworzeniu się w nich zakrzepów. Ponadto rozkurcza je, obniżając w ten sposób ciśnienie i zapewniając większy dopływ natlenionej krwi do serca. Wpływa na rytmiczną pracę mięśnia sercowego.

Wapń powoduje ich skurcz, a magnez rozkurcz. Jeśli istnieje równowaga pomiędzy tymi pierwiastkami, mięśnie zachowują właściwe napięcie i moc. Gdy magnezu będzie za mało, staną się słabsze, zaczną ci dokuczać skurcze łydek, drżenie powiek.

Stanowi ich ważny składnik: ok. 50–60% tego pierwiastka znajduje się w szkielecie. Kiedy zaczyna brakować magnezu, organizm pobiera go z kości, zębów włosów i paznokci, żeby dostarczyć ważniejszym narządom, np. sercu.

Jest niezbędny do przesyłania impulsów oraz dostarczania do układu nerwowego, zwłaszcza mózgu, odpowiedniej dawki energii. Wpływa więc na szybkość myślenia, a także na równowagę psychiczną. Przy niedoborze magnezu stajemy się nadpobudliwi i agresywni, mamy także kłopoty z koncentracją.

Magnez zapobiega niektórym objawom zespołu napięcia przedmiesiączkowego: bólom i zawrotom głowy, apetytowi na słodycze, wahaniom nastroju.

Który magnez wybrać?

Magnez magnezowi nierówny - wybierając preparat zawierający ten cenny pierwiastek warto zwrócić uwagę na kilka istotnych faktów. Przede wszystkim należy stosować preparaty, które posiadają potwierdzoną badaniami skuteczność i bezpieczeństwo stosowania. Magnez zawarty w tabletce powinien zostać uwolniony w jelicie cienkim, czyli miejscu, gdzie jego wchłanianie jest największe.

Większość dostępnych na rynku preparatów, pomimo wysokiej dawki jonów magnezu, traci na efektywności ponieważ zaczynają się one rozpuszczać już w żołądku. Preparatem, który zapewnia uwalnianie magnezu dopiero w jelitach jest np. MagvitB₆.

Kolejną istotną kwestią, którą należy mieć na uwadze przy wyborze preparatu z magnezem, jest to, aby efektywność wchłaniania magnezu do krwi była jak największa. Obecność witaminy B6 zwiększa ją o blisko 40%.

Zobacz też: 7 potraw bogatych w magnez

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Jak często pijesz kawę?

  wcale

  raz na kilka dni

  codziennie

  2-3 dziennie

  więcej niż 3 dziennie

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA