ChatGPT został poddany egzaminowi z interny. Wyniki mogą zaskakiwać. Sprawdź❗
ChatGPT został poddany egzaminowi z interny. Wyniki mogą zaskakiwać. Sprawdź❗
ChatGPT został poddany egzaminowi z interny. Wyniki mogą zaskakiwać. Sprawdź❗

Marketing gabinetu lekarskiego - jak robić to zgodnie z prawem?

W dobie Internetu ważna jest bardzo dobra widoczność twojego gabinetu w sieci tak, aby pozyskać potencjalnego pacjenta. Istnieje jednak wiele ograniczeń nałożonych na branżę medyczną w zakresie reklamy. Jak więc promować swój gabinet nie naruszając zakazu reklamowania usług medycznych? Co może zaoferować oprogramowanie gabinetowe Medfile EDM w kwestii marketingu?
Marketing gabinetu lekarskiego
Źródło: Materiały partnera
Spis treści

Reklama

Aspekty prawne promocji gabinetu

Zarówno w Ustawie z dnia 15 kwietnia o działalności leczniczej, jak i w Kodeksie Etyki Lekarskiej podkreślone jest, że informacje podawane przez lekarza nie mogą nosić cech reklamy, a sam jego wizerunek nie może być wykorzystany do celów komercyjnych.

W praktyce każde działanie mające na celu zachęcanie i przekonywanie potencjalnego pacjenta o przewadze nad konkurencją jest zabronione. Mamy więc tu na myśli techniki reklamowe, które miałyby zapewniać odbiorcę np. o skuteczności i czasie leczenia czy jakości sprzętu medycznego. Zabronione są więc działania mające nakłonić do wyboru konkretnego lekarza bądź placówki.

Ważne: Niedostosowanie się podmiotu medycznego do wytycznych z ustawy skutkuje sankcjami dyscyplinarnymi i wykroczeniowymi.

Wybierając Medfile EDM nie musisz martwić się o wszystkie aspekty prawne. Nasi specjaliści pomogą Ci nie tylko w obsłudze oprogramowania gabinetowego, ale także doradzą, jak wykorzystać jego pełen potencjał - w tym marketingowy.

Reklama

Reklama gabinetu zgodna z prawem - czyli jaka?

Co więc zgodnie z powyższą ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej jest dozwolone? Lekarz może podawać informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, a opinia zawodowa lekarza może być tworzona jedynie poprzez wyniki jego pracy.

Informacje, które można zawierać w swoich komunikatach:

  • Imię, nazwisko
  • Tytuł zawodowy
  • Stopień naukowy
  • Specjalizacje
  • Szczególne uprawnienia
  • Dane kontaktowe
  • Miejsce przyjęć
  • Grafik dostępności
  • Cennik usług
  • Sposób płatności

Reklama

Postaw na dobre treści w Internecie

Kolejną możliwością dbania o swój wizerunek jest możliwość przekazywania informacji o działaniach dydaktycznych i badawczych prowadzonych przez danego lekarza.

Lekarz bądź specjalista ma również prawo do tworzenia edukacyjnych treści prozdrowotnych. Ten rodzaj komunikacji jest dopuszczony przez Naczelną Radę Lekarską.

Nasuwa się więc pytanie gdzie umieszczać tego typu treści i w jaki sposób je komunikować?

Reklama

Komunikacja marketingowa gabinetu lekarskiego w Internecie

Marketing podmiotów leczniczych jest wymagający. Poprzez wprowadzone regulacje prawne promocja usług medycznych wymaga od lekarza dobrze zaplanowanych działań marketingowych, prowadzonych zgodnie z prawem.

Warto postawić na gotowe rozwiązania, dzięki którym minimalnym kosztem można pozyskać nowych pacjentów i budować swój wizerunek eksperta.

Do dozwolonych sposobów komunikacji należą:

  • Strona internetowa lekarza / placówki medycznej
  • Działania w mediach społecznościowych
  • Portale z wizytówką online specjalistów z opiniami pacjentów
  • Artykuły prozdrowotne i edukacyjne
  • Komentarze eksperckie do artykułów
  • Udzielanie wywiadów

Reklama

Wybierz gotowe rozwiązania

Możesz zdecydować się na stworzenie dobrej jakości strony internetowej podmiotu leczniczego, komunikację się z pacjentami za pomocą mediów społecznościowych i tworzenie treści prozdrowotnych.

Jeżeli z jakichś względów nie chcesz poświęcać na to czasu i pieniędzy, my proponujemy Ci gotowe rozwiązanie, jakim jest elektroniczna dokumentacja medyczna Medfile®.

Wybierając Medfile EDM nie wybierasz jedynie oprogramowania gabinetowego. Dołączając do nas otrzymujesz e-wizytówkę, która jest dobrze widoczna w sieci.

Wizytówka online w domenie Medfile® zawiera wszystko, czego potrzebujesz:

  • Zdjęcie profilowe
  • Specjalizacje - np. internista, lekarz rodzinny
  • O mnie - doświadczenie zawodowe
  • Wykształcenie - dane o uczelni, stopień naukowy
  • Leczone schorzenia
  • Adres gabinetu - adres dla wizyt stacjonarnych
  • Świadczone usługi wraz z cennikiem - zakres usług wraz z cenami
  • Galeria - dyplomy, certyfikaty i zaświadczenia
  • Strona placówki medycznej - link do strony www placówki medycznej

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Wiadomości
Księżna Kate choruje na nowotwór. Co to jest chemioterapia prewencyjna?
Kobieta po podaniu chemioterapii prewencyjnej
Długość życia po chemioterapii - chory mogą żyć dłużej!
Czy zęby mogą odrastać? Nowe badania przechodzą kolejny etap rozwoju
Uśmiechnięta kobieta po zastosowaniu leku na odrastanie zębów
Podobne artykuły
Burza piaskowa
Pył z Sahary w Polsce. Czy pył saharyjski może być groźny dla zdrowia?
Pacjent chory na stwardnienie rozsiane
Mam stwardnienie rozsiane - relacja pacjenta z forum
Doktor Bizoń
Doktor Bizoń o terapii raka endometrium: „Najważniejsza jest personalizacja leczenia”
Chcesz zmienić kolor oczu? Użyj lasera
Szczepienie dziecka zgodnie z kalendarzem szczepień
Kalendarz obowiązkowych i zalecanych szczepień dziecka - kiedy trzeba je zrobić?

Reklama


1/3 kobiet ma niedobór tego pierwiastka 😲
Sprawdź powód!